Gå til innhold

Ooo! Vi kjøpte vogn BILLIG på nettet!

Anbefalte innlegg

Vi hadde absolutt ikke tenkt å kjøpe vogn så tidlig, skulle bare en liten tur i butikken for å finne ut hva slags vogner som egentlig var. Vi var på Reflex i Bergen - og fant raskt ut at vi begge likte Quinny sin Freestyle best. Men den er ganske dyr, da - slik så prislisten ut:

Sportsvogn (m/ramme, du må kjøpe denne delen): 3499,-

Regntrekk til sportsvogn: 499,-

Bag til nyfødt som passer i samme ramme (ink. regntrekk og myggnett): 1999,-

Varm pose til sportsvognen: 799,-

Bilsete om man skal ha det (passer inn i systemet): 1499,-

Matchende stelleveske/ryggsekk: 499,-

Mannen min er en kløpper på nettsøk og var SÅ fornøyd etter en time på nettet: han fant den til salgs i Tyskland til MYE mindre! Her fikk vi en pakke med sportsvogn, regntrekk, bag, varmepose og stelle-ryggsekk til 3500 kr, inkludert frakt! Vi vil i tillegg måtte betale mva. på 25% og ca. 200 kr i fortollingsavgift når vi henter det på posten, men selv med dette blir totalbeløpet bare ca. 4600 kr. Om vi hadde kjøpt tilsvarende på Reflex ville totalsummen kommet på 7295 kr. Litt av en forskjell!!!

Så nå kommer vognen om en uke eller to - kjempespennende! Vi har bestilt i rødt, tenker det passer enten det blir gutt eller jente, og at det er godt synlig for bilister. Det er jo kjempetidlig å kjøpe sånt, men vi ble så begeistret for prisen - og når vi begge likten vognen så er det jo deilig å ha det unnagjort.

Altså: om dere skal kjøpe dyr vogn, så sjekk priser på nettet! Vi kjøpte på tyske http://kiddies24.com hvor du kan velge engelsk eller tysk som språk. Mannen min fant dette gjennom ebay.com fordi den butikken selger gjennom ebay også, men vi kjøpte altså fra butikken ikke gjennom ebay. Man betaler med Visakort (gjennom Paypal men trenger ikke medlemskap i Paypal) og har returrett og to års garanti, det virket alt veldig seriøst og greit.

Noen ting man kjøper fra utlandet er tollpliktige, altså må man betale 10,7% ekstra i TILLEGG til 25% mva., men etter det jeg fant ut på toll.no så er barnevogner og veldig mye annet unntatt dette.

Andre som har begynt å kjøpe ting til babyen?

Er det andre som

Fortsetter under...

Gratulerer med godt kjøp!

Har brukt den samme vogna til sonen min frå han var 1 år, og er utrulig godt fornøgd. Hadde simo kombi før, og synes den var tung og stor. No skal me bruke quinny freestyle frå starten. Har også vore borti trehjulingar som konstant går skeivt. Det gjer ikkje denne pga. at framhjulet kan stillast enten i fri, eller fast. Kjempelett å leggja saman også! Gode og gjennomtenkte løysingar.

Helt sinnsyke priser på så og si alt i Norge, og jeg nekter derfor å kjøpe babyutstyr her. Skal flytte til utlandet, så jeg slipper urimelige og ulogiske norske priser.

Du var smart som bestilte fra utlandet :-)

Så kjekt å høre at dere var fornøyd med Quinny! Vi bestemte oss kanskje litt raskt her, men tror nok at vi blir fornøyd!!

Og ja, det er rart at det skal være SÅ mye dyrere i Norge enn i Tyskland, da, selv når mva er tatt i betraktning. Hvorfor er det egentlig det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...