Gå til innhold

Hva koster det på aleris?

Anbefalte innlegg

Vi driver å vurderer om å bet for utredning privat siden det offentlige tar så lang tid..

Men jeg får av en eller annen grunn ikke opp prisene på www.aleris.no, får beskjed om at jeg ikke har noe program som kan kjøre det..?

Men er det noen her inne som har som priseks derfra? Er det omtrent samme prisene som hos f.eks Volvat?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10757232-hva-koster-det-p%C3%A5-aleris/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da vi var i kontakt med dem i april/mai kostet det 24 000 for første IVF og 22 000 for de neste. Pluss noen tusenlapper for fryseforsøk (husker ikke akkurat - 4000-5000 tror jeg). ICSI er litt dyrere.

Men de fleste velger å kjøpe en 3-forsøkspakke. Denne koster 46 000 kroner for IVF og da er et par fryseforsøk inkludert. Her betaler du altså 46 000 uansett, men siden det ikke er SÅ stor sjanse for å lykkes på første forsøk, vil det lønne seg eller gå opp i opp for mange.

Vi valgte til slutt å ta våre forsøk på Riksen fordi ventetiden der viste seg så kort at det bare ble et par måneder å spare inn. Vi ventet i ca 6 måneder etter at søknaden ble sendt, nå er det visst enda kortere ventetid.

lykke til!

Tusen takk for svar! :-)

Leser mange steder om noen som sier at medisinene koster 15 000,-. Er dette per forsøk, eller til sammen? Og blir det som kommer over 15 000 dekket av NAV da man gjør det privat?

Vet du hvor lang ventetid det er på Aleris forresten?

Ble mange spm detta. :-)

Du betaler de første 15000 kr i medisiner selv.Dette er egenandelen til NAV.Det utover 15000 må du selv legge ut for også får du det igjen i fra Nav etterpå.Du har krav på de samme refusjonene enten du går privat eller offentlig,og det gjelder for tre forsøk.

Ventetiden på Aleris vet jeg ikke noe om,men det pleier ikke være mye venting i det private.Var jeg deg tok jeg en tlf i morgen.

Lykke til !

Tusen takk for svar!. :-)

Ja, jeg tror jeg skal ringe de og høre ang ventetid og slik. Vi har tenkt å prøve selv ut året, men da hadde det vært greit å visst at de har åpne dører til oss etter nyttår hvis det ikke har klaffet enda da.

har fått crinone av gynekologen nå så skal prøve det og håper det hjelper.

Klem.

Som det sies her - veldig kort ventetid i det private. Da vi ringte dem, fikk vi samtaletime ca 14 dager senere. Så kunne vi ha startet på neste mens hvis vi hadde ønsket det.

Hvis jeg var deg, ville jeg ha tatt kontakt og fått en samtaletime nå før jul. Det koster kun en 300-400 kroner hvis jeg ikke husker feil. Da vil alt kunne være klart, og dere kan få en dato for å starte opp etter jul. Hvis det ikke lykkes for dere på egenhånd, selvsagt :)

Det kan jo hende at legen på Aleris ønsker noen ekstra undersøkelser først. Og i så fall kan dere få de unna før jul!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...