Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 Lucas syntes jeg var ok før det ble poppis, men selv da veldig bibelsk. Nå synes jeg det er tåpelig, plutselig skal "alle" bruke et helt unorsk navn på sønnene sine. Virker dumt og fantasiløst. Dessverre blir Lucas Alexander enda verre. Vet allerede om 5 som heter det. Litt teit om det blir tre Lucas Alexander i klassen.
togutter-08og10 Skrevet 28. oktober 2007 #3 Skrevet 28. oktober 2007 Litt enig i forrige innlegg, men ikke fullt så kritisk. Bruk et navn så er Lukas ok hvis du ikke bryr deg om at det er mange som heter det nå.
Vannmann35 Skrevet 28. oktober 2007 #4 Skrevet 28. oktober 2007 Helt ok navn, men veldig lei det - så mange som heter det.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #5 Skrevet 29. oktober 2007 Husker noen som adopterte en Lucas og lot ham beholde navnet sitt. Veldig uvant da. Men nå er du veldig original hvis du kaller sønnen din Ola eller Per.
Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #6 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg synes det er et fint navn. Liker det kanskje enda bedre når det skrives Lukas. Det er greit å være klar over at det er stor sannsynlighet for at han ikke blir den eneste Lukas'en på skolen, når han blir så gammel. Men så er det vel de færreste som har tatt skade av å møte andre med samme navn:-) Forstår ikke helt den kommentaren som alltid kommer om at navnet er så bibelsk. Det florerer jo av bibelske navn i Norge (Andreas, Christian, Kristoffer, Daniel, David osv), og dessuten har jeg aldri hørt om noen som synes det er negativt med et bibelsk navn.
Synnøve_Solbakken Skrevet 29. oktober 2007 #7 Skrevet 29. oktober 2007 Lukas er ganske fint egentlig, litt lei av det. Syns Alexander er et stygt navn, og ville ikke hatt det bak Lukas. Liker ikke doble navn, men Lukas Nikolai er bedre.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2007 #8 Skrevet 30. oktober 2007 Lukas is so boring!!! Så lei av det navnet-og kombi med Alexander var helt jævelig!
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2007 #9 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg synes Lucas er nydelig! har tenkt på det selv hvis det er en gutt inni magen:) virker som det er blitt veldig populært, men jeg vet ikke om noen som heter det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå