Gå til innhold

tok jeg for mye ,....salat??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei

syns jeg er flinkere enn noen gang til å spise salat, spesielt lunsjen er salat.

men det er og nå jeg har lagt på meg masse....

 

tar ganske mye salat, for "jeg skal jo bli mett" og så tenker jeg at salat er jo bare sunt uansett....

 

men er det feil det jeg tenker der??

 

 

dessuten, er det veldig usunt med denne french dressingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grønn salat og mange grønnsaker kan du nærmest spise ubegrenset av. Mais og avocado f eks er kaloririkt, så hvis du bruker mye av det trekker nok det opp kaloriinnholdet. Hva mer bruker du i salaten da? Dressing er som regel ikke veldig sunt, men det kommer an på hva det er i den. Er det oje i dressingen f eks er det ca 100 kalorier i hver spiseskje med olje.

 

Er du gravid så er det naturlig å legge på seg uansett, da. Og det er egentlig ikke akkurat usunt å blande seg en salat til lunsj, hvis du ser bort fra at noe kan inneholde en del kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der fikk jeg et svar på det rare spørsmålet mitt!

faktisk så har jeg vist gått ned noe -litt - siden sist faktisk, så... :-D

 

har mais i salaten, men ikke sånn overflødig...

har gått over fra sånn rømme-hvitløks/urte dressing til fransk salat, som inneholder vann, eddik, salt, paprika......diverse urter/smak.....

 

ellers pleier salaten å bestå i:

grønn salat, mais, ananas, paprika hvis de har det, krutonger......

(er mye annet jeg liker i salaten, men det er det de pleier å ha -som jeg liker - på jobb!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avocado er kaloririkt pga fett, riktig fett og er derfor en veldig bra grønnsak (frukt ) å ha selv om man skal ned i vekt.

Dersom du er gravid er det IKKE bra å gå ned i vekt. Det er meget dumt å forsøke å "holde vekten" mens du produserer en liten krabat.

Kesam er proteinrikt og finnes i 1% variant som kan brukes til dressing.

All salat, inklusiv mais er bare å spise når du er gravid..

Mais etc som skal plukkes ut av salaten bør gjøres når den siste kiloen før badedraktsessongen, bryllupet etc skal av..

 

: )

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så pøs på med salat i alle varianter når du er gravid. Ikke heng deg oppi kcal. Så lenge du ikke spiser masse av fett eller sukker så går det bra. Normal mat i ukedagene og litt ekstra kos på lørdag elle rsøndag. Ca 300kcal over det du daglige inntaket når du ikke er gravid.

Ellers tenger man ikke gjøre mange justeringene annet enn de generelle rådene du får fra lege etc...

 

God apetitt

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...