Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 Har bare hørt at man kaller det knappehullsblomst
lu266 Skrevet 28. oktober 2007 #3 Skrevet 28. oktober 2007 ja, knappehullblomst eller corsage heter det.
partyoffive Skrevet 28. oktober 2007 #4 Skrevet 28. oktober 2007 Det er vel vanligvis Nelliker som er brukt som knappehulls blomst. Antagelig fordi denne blomsten holder seg 'frisk' veldig lenge i forhold til andre blomster.
Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #5 Skrevet 28. oktober 2007 Nelliker? Har laget mange slike, men aldri hørt noen som ønsker nellik. De bruker vanligvis blomster som går igjen i brudebuketten. Som regel ingen problem med holdbarhet på disse )
Filip sin mamma <3 Skrevet 28. oktober 2007 #6 Skrevet 28. oktober 2007 nelliker?? nei,huff,det er for meg en "dødsblomst".slik man har i bregravelser...pleier ikke å bli brukt nelliker i bryllup tror jeg.
Nanna:-D Skrevet 28. oktober 2007 #7 Skrevet 28. oktober 2007 Helt vanlig med nelikker i bryllup!! Dere kan se min brudebukett på albumsidene, under mitt profilnavn, og den er laga a nelikk. Der kan du også se cosasj'n t kæll'n min... I vårt bryllup var det kæll'n min, forlover'n hans og svigerfar som hadde knapphulsblomst..
Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #8 Skrevet 28. oktober 2007 Du har ingen albumsider å se på ;o) Du kan ha lagt de inn på privat album? Nellikk har vært en blomst i fremmasj, men tror at de fleste forbinder den med begravelse, så den behøver litt mer tid på seg til å miste det stemplet.
partyoffive Skrevet 28. oktober 2007 #9 Skrevet 28. oktober 2007 Dodsblomst! Nei, nå må du gi deg. Jeg har ingen assosiasjoner med nelliker spesiellt ved begravelser. Dette med blomster vil vel også alltid være smak og behag. Min mor dode for 7 måneder siden, og vi hadde en stor bukett med blomster fra hennes brudebukett på kisten hennes. Det var nydelig! Tror folk bruker blomster man liker og har assosiasjoner med som man mener passer for anlednigen. Veldig personlig dette. Men nelliker blir ofte brukt som knapphull's blomst. Sikkert mange andre typer blomster også! .
Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #10 Skrevet 28. oktober 2007 Nei, jeg gir meg ikke. Har faktisk dette som utdannelse, så jeg tror jeg vet hva jeg snakker om... Hvis du spørr voksne folk, så vil de fleste si at nellikk er en blomst som ble mye brukt i begravelse før i tiden. De hadde ikke så stor tilgang på blomster den gangen, dessuten var den rimelig.
Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #11 Skrevet 28. oktober 2007 Bare for å forsikre meg... Mente ikke å være hoven ) Dette er bare fakta det.
Nanna:-D Skrevet 28. oktober 2007 #12 Skrevet 28. oktober 2007 Hei igjen. Vis du går inn på "våre album" over der man velger hvilket forum man ønsker å se på, så finner du "Nanna:-D" under N, der er det bilde av toppen av brudebuketten min, og ett bilde hvor jeg holder den på kirketrappa. Vet at mange ser på nellikk som en begravelse-blomst, men vis man legger fram mulighetene for folk når det gjelder denne blomsten, ser folk ofte litt annerledes på det!!! Er ikke bare du, Lompa75, som har erfaringer på dette området....
Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #13 Skrevet 28. oktober 2007 Ok, det virker som om du misforstår meg her... Jeg har selv jobbet med blomster, og har selv ikke noe imot nellikk. Jeg synes nellikk er en kjemperøff blomst som jeg har brukt mye. Men det er andres assosiasjon til blomsten som gjør at den ikke er så populær som den burde være. Eneste grunnen til at folk ikke vil bruke den er fordi DE tenker begravelse. Det er ikke jeg personlig som mener dette. Jeg la frem kun fakta... Ikke antydning til at det er kun jeg som kan noe på dette området. Jeg snakker generellt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå