*Nå er vi 3* Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 Hei! Jeg fikk høre før helgen av en venninne som er gravid at man kan søke NAV om penger til utstyr til babyen etter fødsel. Og i tillegg kunne man søke om mer barnetrygd de første 3 årene. Har dere hørt om dette før? Jeg kan forstå at de kan være behjelpelige med dette til foreldre som har liten inntekt, eller alenemødre. Men dette kan vel ikke gjelde alle? Spurte hvorfor ikke dette gikk rundt med jungeltelegrafen, men da svarte hun at NAV ikke kunne reklamere for dette for da ville staten tape penger på det. Hm..... skjønner ikke den argumentasjonen. Noen som kan svare meg?
Månestrålen :-) Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 Tull og tøys. Enten får du foredrepenger eller engangsstønad. Engangsstønad er for de som ikke har opparbeidet seg retten til foreldrepenger, pga de har studert, ikke jobbet lenge nok, mottar uføretrygd o.l Barnetrygden er på kr 970 pr måned og utbetales en gang pr måned. Enslige forsørgere som mottar full overgangsstøn får noe som heter ekstra småbarnstillegg de 3 første årene. Også finnes det et tillegg på barnetrygden for personer som er bosatt på Svalbard og Finnmark.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå