Gå til innhold

Når man skraper ut innmat i gresskar..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor langt ut mot skallet bør man skrape? Vi har sen bursdagsfeiring for eldstejenta i morra, og hun ønska seg gresskarlykt. Hjælpes meg..

Fortsetter under...

Skrevet

skrap til det ikke er mere tråder igjen, lengre enn det trenger du ikke gå. det er en fryktelig grisejobb. hehe. jeg har akkuart laget en i dag og ble veldig fornøyd med den. :)

Skrevet

Slik at det er igjen ca. 1.5 -2 cm med fruktkjøtt før det ytterste skallet.

Det har jeg brukt å gjøre i hvert fall, og det vi gjorde i England, fungerer utmerket:-)

Skrevet

Aldri gjort dette før.. Så det blir spennende :P Tenkte på å ha halloween som tema, men gadd ikke noen utkledning.. gresskarlykt er i det minste dekorativt, så vi gikk for det. Hvor lenge holder de?

Tenkte å lage puré av grønnsakskjøttet.

Skrevet

Tackar, begge to! :) Bør det forresten være hull på toppen, eller kan man sette toppen på når man har lys inni? tenkte at det kanskje blir for varmt..

Skrevet

http://www.dinbaby.com/content/view/slideshow_user/365059/offset/5

her ser du lykta vår som vi laget i dag. tror nok det er igjen iallfall 2 cm med kjøtt ja. skraper til trådene er borte jeg. :) det er vanskelig å lage lokk og kommet til synes jeg. du må liksom vinkle kniven innover mot midten når du skjærer.. ellers får du liksom ikke kuttet den av. hehe.

Annonse

Skrevet

akkurat det lurte jeg på også, om jeg kan sette på toppen..husker ikke hva vi gjorde i usa..

Skrevet

Wow, så fin! :) Må ha en rimelig skarp kniv, regner jeg med.

Skrevet

til lokket brukte jeg en skarp kjøkkenkniv ja, men vet du hva? jeg brukte en helt vanlig butt middagskniv til å lage alt det andre. det var mye enklere og jeg hadde full kontroll på den. hehe. måtte trykke litt hardt for å få den gjennom, men funka helt flott.

Skrevet

Jeg har begynt å skjære ut bunnen istedenfor toppen,jeg.

Og hvis man skjærer helt til skallet er syltynt,kan det såvidt lyse igjennom,og bli en fin effekt.Men da skal man være veldig god....

Og så har vi kjøpt noe greier til å sette inn som øyne, som blinker ;o)

Blir første gang vi bruker noe sånt.

De holder seg ikke lenge innendørs, men utendørs kan de stå noen få dager.

De rotner fort,dessverre.

Skrevet

Jeg får prøve meg ut litt forsiktig i morra, da :) Siden jeg ikke har gjort det før.. Hmm, har lyst til å lage noe litt anna enn de tradisjonelle gresskaransiktene, men datra vil vel ha en a la den du har laget. Hehe.. :)

Skrevet

Kan man tørke det på noe vis? I ovnen kanskje, slik som man tørker epleskiver?

Skrevet

Nei,det blir et sørgelig syn ;o)

Annonse

Skrevet

har sett mange fine med feks katter som skyter rygg, og ei jeg kjenner i usa har carvet inn ansiktet til datteren sin..men da går dete ikke gjennom da..det erliksom bare skygger. helt sinsykt. skjønner ikke hvordan hun har gjort det.

om du kan tegne så kan du jo lage hva som helst. jeg tok noe lett jeg, for jeg er ikke så flink til å tegne samt at vist jeg gjorde helt feil så blir jo hele lykta ødelagt. hehe. er fornøyd med den blide lykta vår jeg.

Skrevet

Minstejenta på 2 mnd skal forresten være gresskar i morra. Har hekla en grønn liten sak som hun skal ha som stilk på hodet. Og kjøpt orange filt. Hehe.. Mye tull en driver med og, da. :)

Skrevet

Hmm, tro om det funker å kjøpe sånn sand som man tørker blomster med?

Hehe.. What a waste. Men er vel ikke meningen at man skal holde fast ved ting for evig, heller. :)

Skrevet

så da går det fint å ha på toppen med lys nedi da? et nokså kort lys da kanskje?

hm. håper min hoder seg ute til onsdag da. hmf.

Skrevet

Minstemann skal være løve (igjen).

Løvekostymen fra i fjor passer endelig =o)

Skrevet

Toppen skal jo være på uansett hvor man skjærer for å få ut innmaten...

Synes toppen må få være i fred =o)

Spesielt om stilken er fin!

Hvis du skjærer ut bunnen,kan du sette lyset rett på bakken, og den står stødigere, eller skjære ut bunnen sånn at du kan sette på plass gresskaret oppå der igjen,uten at det vises det er skjært ut.

Skrevet

Pleier du å lage noe av innmaten? :)

Skrevet

ja, toppen er fin den. jeg tenkte bare på om det tok fyr eller noe. heheheheh.

hm. kanskje lurt å skjære ut til lyset i bunnen ja. får se om jeg gjør det.

Skrevet

Alle hullene det blir etter utskjæringene er nok lufting.Toppen skal være på.

;o)

Skrevet

Nei,æsj....

Men det hender jeg rister frøene,om jeg lager mange gresskar.

Skrevet

Hehe, æsj? Er det ikke etandes, da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...