Gå til innhold

Fantastisk fødsel - prinsessen er endelig ute!

tebekaa

Anbefalte innlegg

Endelig er snuppa ute!

Født i går 26.10 kl. 04.40 etter flere uker med kraftige kynnere og tidvis mye maserier. Har jo hele tiden vært forberedt på tidlig fødsel, så det var nok ekstra tungt å gå en uke over termin.

Men fødselen var som sagt fantastisk. Fødte i vann på ABC klinikken og det kan virkelig anbefales. Hadde en nydelig opplevelse godt hjulpet av egne endorfiner, en fantastisk jordmor og egne instinkter. (Sier IKKE at det ikke var vondt, altså. Ikke misforstå).

Det var en intens fødsel som var over på 2 timer, men siden jeg har født raskt før var jeg forberedt og kjente godt igjen progresjonen. Jeg tok selv imot vidunderet da hun kom svømmende, og la henne opp på brystet mitt. En fantastisk følelse.

Snuppa var 3825 gram og 51 cm. Vi tror hun skal hete Malin Johanne, men vi har ikke helt bestemt oss ennå. Storesøstrene er helt opp i skyene forelsket i det lille nydelige gullet, og det er vi voksne også. Hun er helt skjønn!

Formen min er overraskende bra (vonde etterrier riktignok), så vi er allerede hjemme igjen. Kjempedeilig!

Lykke til til dere andre som snart er i mål og gratulerer til dere som har født siden sist jeg var her inne:-)

Fortsetter under...

Annonse

Kjære tebekaa!

Så utrolig flott å lese om din fantastiske fødsel! Har tenkt så masse på deg, og spesielt siden du nå gikk over tiden. Kun deg jeg ventet på her inne på BIM :-) Har jo beveget meg over til DIB.

Så godt å høre at du har fått komme hjem i vante omgivelser, og at dere alle sammen kan lære å kjenne den lille prinsessen. Ser for meg at hun blir vartet opp fra alle kanter. Heldig er du som har to eldre barn som kan hjelpe til.

Som du kanskje har sett, så er det satt opp Follo-treff neste uke, men det blir vel kanskje for tidlig for deg... Håper at du kan bli med ved en senere anledning, har veldig lyst til å se det lille vidunderet.

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...