Gå til innhold

forskjellen på duovogn og kombivogn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! en duovogn vil si at det ikke finnes noen løs bag som er oppi vognen. rart forklart. Tar utgangspunkt i min simo kombivogn. Der var det en bag som vi kunne ta ut av vognen. Når den var ute satt viigjen med sportsdelen, uten å måtte montere noe for å få den.

På en duovogn er det ikke noen løs bag som man tar ut. Når banret er ferdig med baggen der, fester man på en helt ny "base" for å få sportsdelen. Håper du fikk noe ut av dette, se på f.eks. www.simo.no og les mer:) ha en kjekke kveld:)

Kombivogn er sportsvogn hvor det settes en løs bag i. På en duo vogn er det separat bag og sportsvogndel, og man bytter bare kalesje.

Her kan du se forskjellen: http://www.simo.no/SIMO/Norway/Start2.htm?b=2

kombi: sportsdelen står på vogna, og du setter inn en mykbag eller hardbag for å ha babyen i. Etter ca 6mnd tas bagen ut og barnet legges rett i sportsdelen.

duo: til nyfødt bruker du en bag som står direkte på understellet. Når babyen blir for stor for denne tar du av bagen og setter på sportsdelen som brukes resten av vognperioden. Ofte samme kalesje på bagen og sittedelen.

Jeg vagte kombi, syntes det var greit å kunne løfte bagen med seg inn hvis du kommer hjem og babyen sover, skal på cafe eller barseltreff el. Hadde teutonia i starten, og min lå i bagen til han var nesten 6mnd og jeg har en stor gutt (var nok litt trangt siste ukene, hehe). Bagen kan gjøres om til vognpose når du tar sittedelen i bruk.

På duo kan bagen være litt større, mens feks quinny har en ganske liten bagdel. På noen duovogner kan sittedelen bare vendes fra deg, så det bør man også tenke på. Må du bruke samme kalesjen kan den være bleket i forhold til sittedelen når du tar den i bruk. Men på den annen side er det enkelte vogner hvor du kan ha ulik farge på bagen og sittedelen (eks emmaljunga city-serie med city bag). Duovogn er gjerne også litt lettere pga du har separat bag og sittedel, men kombi får vekten av både myk/hardbag og sittedel. Mye å ta stilling til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...