Gå til innhold

rygg og ribbein

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg var på kontroll tidligere denne uka. Alt stod bra til og legen var fornøyd. Men ryggen min og ribbeina er vonde. Mulig jeg er ei pyse - jeg har vært skånet for sånne plager tidligere. Jeg jobber som lærer i 1. klasse og det er en del bøy og tøy. Forklarte dette for legen, men fikk til svar at slike plager var vanlige i et svangerskap og det var lite å gjøre med det. Jeg kunne jo ta paracet... Spurte da om kanskje jeg burde gå til fysioterapi eller noe, for å dempe smertene. Men fikk da til svar at det bare ville ha forbigående virkning, så det var ingen vits. Jeg ble helt satt ut og fikk nok ikke forklart hvor plagsomt dette er. Gikk ut derifra med en følelse av at jeg som er gravid må bare leve med vondt i ryggen. Nå har dette holdt på i 4-5 uker og det har ikke blitt bedre, heller tvert i mot. Det eneste som hjelper er å legge seg ned. Noen ganger hjelper ikke det heller. Og med en arbeidsdag med mange forskjellige bevegelser som jeg på mange måter ikke kan unngå, føler jeg meg rett og slett litt håpløs. For hvis ikke jeg kan forebygge eller lindre det på noen måte, hva skal jeg da gjøre? Er det noen som vet?

Jeg vil gjerne holde ut på jobb noen uker til, er i uke 30 nå og det er noen uker igjen til permisjon. Men det føles uutholdelig om ikke jeg får ryggen med meg på laget.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10753007-rygg-og-ribbein/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har nøyaktig samme problem. Men, jeg har tenkt at det for min del kommer av det at jeg er ganske lav - jeg er bare 1.49, og sliter veldig med mye smerter i nederste ribbensrad, samt "stråling" bakover mot ryggen. Jeg har en kort overkropp, men babymagen min blir jo like stor som andre gravide, bare at jeg har forholdsvis mindre "plass" å fordele det hele på. Magen presser derfor relativt hardt oppover, og det gjør så vondt tidvis, at jeg ikke klarer å holde tårene tilbake..

Er redd det ikke er noe som kan gjøres for oss dessverre, men jeg er helt enig, jeg har ikke møtt noe forståelse av helsevesenet. "Dette må du leve med" osv...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10753007-rygg-og-ribbein/#findComment-10811566
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...