Gå til innhold

her og babyverden....noen som skjønner?? hvor langt er jeg...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

siste mens var 05 september, å her er jeg inne i 8 svangerskaps uke, men på babyverden har jeg akkurat begynnt på uke 7, har viss det i snart 2 uker,å det går så sakte, venter på at det ska gå galt....men prøver å tenke positivt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har selv problemet. Skjønner ikke helt hvor langt jeg egentlig er på vei.

På BIM har jeg termin den 15 mai,

Babyverden den 14 mai.

Og p åulike andre sider har jeg fra den 10 mai til den 17 mai.

 

Skal til jordmor på mandag så skal se hva hun sier da.Og kommer nok til å rett emg litt mer etter henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror vi skal rette oss etter legene/jordmødrene og ultralyden jeg =)

 

her inne står det at jeg er 21 uker på vei men er 20 uker på vei ifølge alt annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er "riktig" er det som står på babyverden. Her står det i hvilken uke man begynner i. Mens på babyverden står det hvor mange uker som er gjennomført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi er like langt på vei.. 5 september var min siste og. jeg er i 8 uke men er 7 fullgåtte uker... fatte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er babyverden sin beregning som er rett. står d 8uker dær er du 8 uker på vei...jeg vet for jeg har nettopp vært på ultra og d stod på babyverden at jeg da var 11 uker på vei og det var jeg...stemmer helt perfekt dær:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er forskjellen er hvordan du sier det (men også om hvordan man regner den første uken). Her regnes første uke som uke 1(0+0 til 0+6). På babyverden som uke 0 (fortsatt 0+0 til 0+6). Jordmor og lege går etter det som står på babyverden, men selv syns jeg det er "riktigere" med bim sin versjon:

 

Når man er i sin 8. svangerskapsuke er du fullgått 7 uker. Dvs fra 7+0 til 7+6 er du ferdig med 7 uker (og det antallet dager du har tilbakelagt) men du er INNE I den 8. uken. Det er det samme som at når man fyller 30 år så starter man jo da på sitt 31. år. Men har tilbakelagt 30 :o) Noen som skjønte litt mer nå? Håper det :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...