Gå til innhold

Sjøsyk og graviditet?? Glad for svar!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir man lettere sjøsyk som gravid enn ikke??

Skal med båten fra Oslo til kiel imorgen og så er det meldt 20 m/s.

Pleier ikke å ta reisesyketablett. Bare gjort det en gang i 32 m/s og da ble jeg ikke dårlig, men det var jo ikke noe gy heller!!

Noen som har erfaring med båt, vind og graviditet???

Kjenner jeg er litt stresset for å henge over potta.....

Veldig glad for svar!!!

Skrevet

Hei hei. Var på samme tur for ca en mnd siden. Er selv veldig kvalm så spurte legen om råd. Han sa jeg kunne bruke postafen. Jeg ville ikke ødelegge hele turen så jeg gjordet som han sa. Jeg tok postafen hver 12 time som det står på pakken. Den første tok jeg kl 9 om morgen. Jeg klarte meg fint hele turen nesten ikke uvell i det hele tatt:-) Ble værre når jeg kom igjen da:-) når tablettene sluttet å virke:-). God tur.

Skrevet

takk for svar!

Var du svangerskapskvalm i utgansgpunktet??? var det derfor du ble dårligere etterpå??? Hvor langt på vei var du? Jeg er 26 uker og ikke kvalm i det hele tatt...

Skrevet

jeg er i utgangspunktet ikke kvalm, men jeg hadde en ganske ubehagelig tur med båt....det var bølger å jeg ble dritkvalm!! å jeg er normalt sett veldig sjøsterk.

Skrevet

Jeg tok båten til Danmark og ble ikke kvalm selv om det gynget litt. Og jeg har vært en del uvel. Men dagen etter at vi tok båten hjem igjen begynte det å gynge skikkelig i kroppen og jeg følte meg sjøsyk, men kastet ikke opp.

Skrevet

Hei igjen. Jeg var 11 uker og i utganspkt veldig kvalm ja:-) Derfor det fortsatte etterpå.

Skrevet

Var på båttur for noen uker siden. Da fikk jeg tips om å kjøpe ingefærtabletter hos helsekostforretning. Var ikke mye sjø, men skal ikke mye til før jeg kjenner noe. Ble ikke dårlig i det hele tatt!

Skrevet

Var ikke kvalm i utgangspunktet, men etter noen dager på båt i sterk vind og gigantiske bølger, hjalpe verken ingefærtbl eller sutting på appelsiner..jeg måtte kapitulere, og hang over do..Var ca 6-7 uker når jeg var på båttur..skal ALDRI mer i båt når jeg er gravid, det er i alle fall helt sikkert ;) Var svimmel og sliten i nesten 14 dager etterpå.. men jeg er ingen person som er havets datter, blir lett dårlig hvis det er sterk sjø-men trodde det hjalp at det var en stor båt..

Håper det går bedre for deg i alle fall..

Skrevet

Jobber på båt.

Har vært noe kvalm denne gangen, og jeg vet at jeg ikke er sjøsterk. Så jeg kjøpte med meg en pakke med ingefær for å ha i tilfelle.

Men jeg har ikke brukt det enda (gått overraskende bra)

Skrevet

Postafen har jeg brukt mot ekstrem svangerskapskvalme og når jeg har reist hjem til dk med båten.

Skrevet

Hvis jeg var deg så ville jeg tatt med en pakke med postafen om bord. Men jeg ville nok tatt en tabelett i god tid før jeg gikk om bord. (",) I tillegg ville jeg anbefalt deg å hatt lugar lengst bak i båten og ikke helt på "toppen" og fremst. Det er her båten blir utsatt for mest sjø. Disse båtene har som regel tyngdepunktet sitt akter og det er dermed mer stabilt.

Men du får i hvert fall ha en riktig god tur og forhåpentligvis blir du ikke sjøsyk! (",)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...