Gå til innhold

Hvem skal ta keisersnitt og hvem skal føde vanlig

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg skal føde vanlig, men har ikke tenkt noe utover det...

tar ting som de kommer iom at jeg er førstegangsfødende!!

men hvorfor skriver du ikke hva du skal eller har tenkt??

jeg skal oxo føde vanlig, kjæresten skal sitte bak meg så jeg kan lene meg på han=) vis jeg har behov skal jeg ta lystgass og paracervikalblokade det lammer nedentil, det blir tatt rett før du kan presse.. men jeg veit jo ikke helt ennå.. er oxo førstegangsfødende så jeg veit ikke hva som kommer til og sje før det sjer=)

Skal føde vanlig, bedøvelse er det nok ikkje tid til og fødestilling tar vi som det kommer, dei to siste har eg lagt på ryggen.... men eg er bare glad til om eg har jm med meg eg.... sist ble tulla født på legevaktsentralen

Annonse

Jeg skal føde vanlig, og har sagt at jeg tar imot det jeg får av bedøvelse ved behov. I og med at jeg aldri har gjort dette før, så legger jeg fødselen i jordmødrenes hender! Jeg gjør rett og slett som de sier jeg..

Jeg skal føde vaginalt, og siden jeg har født før på ei fødestue skal jeg denne gangen føde på et annet større sykehus. Dette er ene og alene pga at jeg ønsker epidural denne gangen. Jeg blir sendt med sykeflyet avgårde når fødselen starter..

Sist sto jeg og fødte og det var veeeldig godt (tyngdekraft). Har fått beskjed om at jeg må være i seng denne gangen siden jeg fikk total ruptur sist. Noe som vistnok er lettere å få ved stående fødsel.

Planlegger å føde vaginalt, vil bruke badekar og dusj som smertelindring i tillegg til avspenningsteknikker, pusteteknikker, og hvis det ikke er nok kan jeg muligens bruke akupunktur, og muligens lystgass hvis de har.

Når jeg må opp av badekaret for å presse vil jeg sitte i saccosekk med samboer som støtte, sittende bak meg i sengen.

Annonse

Paracervicalbedøvelse er lite brukt i norge, og tar smerten av åpningsrier. Pudendalblokkade er derimot mye brukt, settes helt mot slutten av åningsriene og virker smertelindrende under pressriene... Rener med du sikter til denne....

Regner med at du fødte normalt med epidural sist. Spinalbedøvelse lammer en persom fra livet og ned, derfor vil den gjøre at man mister helt følelsene og at man ikke har noe som helst behov for å presse.

ska föda vanligt med lustgas och epidural.... kan hända att det blir en tur i badekar el akupunktur men det tar vi eftervart:) skall även försöka röra mig litt så det går lite fortare... hehe men det er kanske lättare sagt än gjort när man e förstagangs:)

skal føde vanlig...vil gjerne prøve badekar, og tyngdekraften + samboeren min som smertelindring, men er førstegangs så er ikke sikkert det blir som planlagt...går inn i det med åpent sinn=)

Jeg skal føde vaginalt! Epidural, lystgass, akupuktur og alt av smertestillende jeg kan få, skal jeg ha... eller, jeg skal vel strengt tatt se hvordan det går, og ta det derifra... har aldri født før, så jeg aner vel ikke hva jeg går til :P

Jeg har vært igjennom en fødsel før. Den gikk forholdsvis raskt. Lå da en liten stund i badekar, fødte vanlig i seng etterpå. Fikk litt lystgass, men syntes ikke den hjalp mot smertene, men fikk pustet ordentlig ihvertfall, siden jeg hørte min egen pust veldig godt.

Jeg satser på en omtrentlig reprise denne gangen. Jeg vet ihvertfall at jeg IKKE ønsker KS. Jeg vil heller IKKE ha epidural/spinal. Utover det så tror jeg den lille kommer ganske raskt når det først setter igang...

Hei..

Jeg må vente litt jeg da med å bestemme meg for hvordan jeg vil føde, for ho lille i magen min ligger i seteleie. Men skulle ho snu seg, så jeg kan føde vanlig vil jeg føde med kun lystgass. Jeg kommer ikke til å rekke noe annet for fødslene mine har gått utrolig fort.

Men snur ho seg ikke skal jeg ha KS, for en ting er sikkert, JEG føder ikke seteleie nei..

Men mest av alt ønsker jeg å føde vanlig, for det er jo det beste for både meg og babyen, da kommer hun til verden når hun er klar for det.

Lykke til alle sammen...

har hatt et k.s og en vanlig fødsel bak meg fra før og skal prøve å føde vanlig nå også hvis ikke babyen får problemer eller blir for stor.

hvet av erfaring at jeg syntes det er forferdelig å ligge i vannet og kommer nok til å ligge bare på siden i senga iåpningstiden.risposer på ryggen og petidin har jeg prøvd før og det er bare ubehagelig.tar noen på meg så fiker jeg til de....det gjelder pappaen også.HATER at noen rører meg.lå 17 timer før barna kom (på forskjellig hvis)med de andre og vil ha epdural som eneste bedøvelse hvis ting tar like lang tid denne gangen.jeg skal IKKE klippes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...