Gå til innhold

Forstoppelse hos vår 6 måneder gammel jente...hva skal jeg gjøre??


mamafrika

Anbefalte innlegg

jenta vår har ikke bæsja siden onsdag og hun virker urolig og innimellom virker det som hun har vondt. Er heller ikke så interessert i å spise (er jo ikke så rart..) og når jeg ammer gulper hun endel etterpå. Prøver å gi henne litt sviskemos og massere magen hennes for å fart på magen...men så langt ingen hjelp.. har dere noen andre råd??

Hvor lenge kan det gå før jeg bør kontakte lege..?

 

Takknemlig for svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dette blir et problem som varer over litt tid vil jeg anbefale at du bestiller time på sykehus slik at du kan få legens anbefaling om bruk av Movicol. Sønnen vår er snart 3 år og har plagdes siden han var 4-5mnd. Vi brukte laktulose fra han var halvåret ca til han passerte 2 år. Det kan du prøve, men det hadde minimal virkning hos oss. Nå har gutten vår store psykiske plager med dette og er fortsatt redd for å gå på do. Movicolen gjør at han ikke er hard i magen lenger, men han plagdes så lenge at redselen ikke gir slipp.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår gutt på snart 7 måneder har også hatt det slik. Hele tiden mens jeg fullammet, har han bare hatt avføring ca 1 gang i uka, noen ganger sjeldnere. Men det var visst vanlig når man fullammer. Dette skulle bli bedre når han begynte med fast føde, noe det ikke har blitt dessverre. Det virker ikke som han er hard i magen, men systemet som er tregt. Slik at det blir masse og fullpakket på en måte. Vi har blitt anbefalt laktulose av barnelege. Skulle prøve oss fram, men i hovedsak bruke 3-4 ml X 2 daglig. Det virker som det begynner å bli litt bedre. Bruker både det og 1 ts malt i grøten 2 ganger daglig. Hender jeg må hjelp han og bøye og tøye, og få ut "proppen", da kommer det mer av seg selv. Huff ikke godt det her. Stakkars småttiser. Gutten vår har hatt masse magevondt og luftplager siden han ble født. Virker som det blir bedre nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...