Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg har fått med meg 1g paracet, postafen og 1x 10mg morfin som eg skal ta like før uttaket. Er dette tilstrekkelig?? Tror neppe eg vil reagere på de 10 mg morfin?!?! Kan eg erstatte 1g paracet med en paralgin forte? hvordan er det hvis en tar en beroligende tabl (valium) i tillegg? off gruer meg fælt.... noen som vet?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10751454-legemidler-ved-uttak/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke du skal ta noe annet enn det du har fått fra sykehuset, da må du i tilfellet spørre dem først. Er ikke sikkert det er så lurt å blande forskjellige medikamenter. Selv syntes jeg uttaket gikk helt greit! Ikke spesielt vondt, og fort overstått! Lykke til!!!

Jeg fikk tabletter på sykehuset, de tok jeg der. Så hvilte jeg en stund før jeg gikk inn til uttak. Og ja det gjorde vondt, på en ubehagelig måte. Men det er ikke så mye å grue seg til selv om det er vondt. Det er over ganske fort. Jeg ble litt uvel etterpå og fikk mer smertestillende, pluss at jeg ble litt kvalm. Et par tre timer etter var jeg ganske fit for fight igjen.

Lykke til.

Jeg fikk med meg tre paracet + 1 valium.

Dette tok jeg en time før jeg skulle møte opp.

På sykehuset fikk jeg kanyle i armen,og peditin (morfinlignende) rett i åra,i tillegg til bedøvelser der nede.Jeg har hatt helt greie uttak,bedøvelsene har vært evig nok.Husk der er anestesi sykepleier ved din side hele veien under inngrepet,og hun gir deg mere å gå på om du trenger det :o)

Lykke til-dette går fint! Tror ikke du skal begynne å mikse selv...

Sist fikk jeg mer siden første uttak var så vondt. Fikk ei petedin sprøyte i rompa, 1 paracet og en vival. Tok en vival til som jeg hadde med meg selv.

Man får ikke rett i åra de fleste plasser.

Så bare hiv i deg noe beroligende og, det hjalp meg slappe av. Det er ikke farlig å ta vival sammen med morfin.

Lykke til!

Kjære deg..!!

Jeg var på Hausken på tirsdag,og hadde mitt første uttak.

Grudde meg veldig!!!!!!!

Fikk som deg 1 g paracet,25mg postafen og 10 mg morfin + lokalbedøvelse..

Tok tabl 1/2 time før oppmøte,og vet du hva??

Jeg merket lite til uttaket i det hele tatt.

Jeg måtte spørre om de var i gang..:-))

Men selvfølgelig er dette veldig individuelt,både smerteterskel og virkning av medikamenter.

Jeg hadde ikke tatt noe annet enn det klinikken hadde sagt,uten å evt snakke med dem på forhånd!!

Jeg fortalte at jeg grudde meg,så kanskje de økte styrken på lokalbedøvelsen??

Hva vet jeg,men merket lite til det hele..

Lykke til,det kommer til å gå så greit,og det er over på 10 min!!

:-))

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...