Gå til innhold

God oppskrift på eggsalat??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De fleste eggesalater er vel ganske like i oppskriften, er de ikke?

Uansett, synes jeg i alle fall det er mye bedre å bruke purre istedet for løk oppi. Synes min slumpe-oppskrift er veldig god, men vet ikke om den er så annerledes fra andre. Her har du den i alle fall:

2 pk. lett-majones

4-5 hardkokte egg (-deles begge veier i egg-deleren)

En (liten) purre (-kuttes så smått man måtte ønske)

Salt

Pepper

Grillkrydder

Enkelt, -men veeeldig godt :)

Hehe, da får du kose deg masse!

-Glemte å si at den oppskriften selvfølgelig kan halveres veldig lett, men det ser du sikkert selv. Om det bare er du som skal ha, så blir jo den med 2pk. majones veldig mye.. ;P

Tips: Veldig godt å ha stek (av svin) under eggesalaten, og eventuelt piffi eller annet grillkrydder oppå toppen av det hele :)

Annonse

Ingen som bruker sennep i eggesalaten? Det synes i allefall jeg er helt nødvendig. Jeg bruker hakkede hardkokte egg, finhakket purre, en god skje Dijon sennep (gjerne Provence-varianten), salt/pepper og majones (Hellmanns er mye bedre enn Mills til dette). Karse er også nydelig i eggesalat.

Jeg har en kjempegod oppskrift på eggsalat med røyka laks oppi. Denne er med rømme også, for en litt "lettere" konsistens.

Laksen kan sløyfes hvis man ikke vil ha det:-)

1/2 boks rømme

1/3 pk majones

2-3 egg finkuttet i terninger

6-7 tykke skiver røkt laks finkuttet i terninger

1/2 kopp finhakket purreløk

litt gressløk

smakes til med hvitpepper og sitronpepper, evt bittelitt salt hvis det behøves (tror ikke det er nødvendig)

Noen dråper sitron kan has oppi for friskere smak.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...