Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #1 Skrevet 27. oktober 2007 Gutten vår på 5 mnd har fått atopisk eksem.. Eller - vi var hos legen med ham pga feber og utslett, og hun sa utslettet så ut som atopisk eksem.. ga oss en salve til å smøre med, men sa ikke noe særlig mer om det (feberen hadde ikke noe med utslettet å gjøre) men nå lurer jeg litt på hva jeg kan gjøre.. og hvis det er atopisk eksem sånn som hun tror, hva vil det si for gutten vår? hvor store plager vil han få/er det vanlig at man har? og hva kan vi gjøre? kommer han til å ha det resten av livet, eller går det over? Burde vi få en hudlege til å se på det? utslettet forsvant, men nå har det kommet et lignende utslett et annet sted... håper noen tar seg tid til å svare! lurer veldig på dette...
eksemmamma Skrevet 27. oktober 2007 #2 Skrevet 27. oktober 2007 Se http://www.eksemskolen.no/?page_id=10 for bilder Eksemskolen.no har mye nyttig informasjon. Lykke til
MalinL *2 gullgutter* Skrevet 27. oktober 2007 #3 Skrevet 27. oktober 2007 Hei! Den ene av guttene mine har atopisk eksem, foreløpig bare i ansiktet. Jeg har prøvd div kremer. A-Derma, og aloe vera. Men synes ikke det hjalp noe særlig så måtte kjøpe kortison-krem til slutt. Har kjøpt den som er reseptfri på apoteket. Har blandet den med aloe-vera kremen slik at den ikke skal bli så sterk. Ettersom den smøres i ansiktet. Har fått anbefalt lacobase (gul eske) så nå skal vi prøve det. Ellers har jeg erfart at ull innpå huden forverrer eksemen. Så her ble det slutt på ull-lue. Som regel vil spedbarn bare ha eksemen mens de er barn. Men det har du sikkert allerede lest inne på linken.
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 28. oktober 2007 #4 Skrevet 28. oktober 2007 Prøv ADERMA! Den kremen er helt fantastisk! Apoteket sier at Rikshospitatalet foretrekker den til atopisk eksem. :-))
Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #5 Skrevet 28. oktober 2007 Hei. Tenkte bare høre om du har blitt noe klokere? Vi sliter også med atopisk eksem hos vårt lille gull op 6 mnd, og har fått god hjelp hos legene. Ta gjerne kontakt, så kan vi dele litt erfaringer.
Paddin Skrevet 29. oktober 2007 #6 Skrevet 29. oktober 2007 Hei har to barn med atopisk eksem - som fikk dette allerede som spedbarn. Den største utfordringen er å få kunnskap om denne sykdommen og gjennom informasjon finne den behandlingen som er rett for akuratt dere. Det er så induviduelt og kremer oppfører seg ikke likt på all hud. Dere kan lese litt om vår eksem hverdag på bloggen vår. http://www.sosken.blogspot.com Hvis utslettet vedvarer er det lurt å ta kontakt med fastlege og se hav h*n kan gjøre, og evt bli henvist videre til spesialist. Husk eksemhud trenger masse fuktighet, Locobase er da en fin krem som inneholder masse fett. Ellers har ACO kommet med noen nye kremer som er fine. Miniderm som iineholder glyserol eller canoderm som inneholder urea. Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #7 Skrevet 29. oktober 2007 Mi eldste har også atopisk eksem. Til tider veldig fremtredende uansett hvor mye og hva vi smører med. Jeg sliter med å finne kremer som virker på henne, har pløyd helsekost og apotek etter kremer, men med veldig dårlig utfall. Bare brukt masse penger på kremer som ikke fungerer på henne. Men jeg fant en på Lindex for litt siden, som jeg kjøpte til meg selv. Den virket kjempe bra på henne og hun var mer enn villig til å smøre seg, for det var kakao og kaffe i den. Kjempe stas. Men nå selges den vist ikke lenger Explore sin butter, er fin har jeg funnet ut nå.(orange boks i dagligvaren) Den lukter godt, og hun elsker at jeg smører henne med den. Min søster anbefaler kakao butter, så den skal prøves ut neste gang. Vi har fått allergi medisin i flytende form, som hun får hver kveld. Det virker kløestillende, slik at hun ikke klør så om natten. Om dagen klør hun fint lite, men om natten våkner hun mange ganger for hun klør så.
Zupermam Skrevet 31. oktober 2007 #8 Skrevet 31. oktober 2007 tror jeg hadde investert i kremer fra apotetket isted for fra daglivare eller parymeri. Det kan også være hun reagere på mat, og da er det fint om dere finner ut av det, kremer lindrer kun på utsiden. Kortison er også MYE bedre enn sitt rykte, har selv eksem, og sønnen min også, selv om han ble kvitt absolutt alt ved å kutte ut melk og egg i maten. Var hos en hudlege i forrige uke, med min egen eksem, og fikk resepte på ny kortison salve, og legen var så oppgitt over at folk er så redde for kortison. Den du får kjøpt på apoteket er også VELDIG mild. Om den brukes som den skal, 10 med smøring, og 10 dager uten hjelper dettte mye. Smør med en god fuktighetskrem i tillegg. Du skal se du kanskje kan slutte å gi henne klødempende medisiner på natta. Tips til gode kremer på apoteket er: a-derma a-creme vitapan decubal i det hele tatt, spør på apoteket!
Gjest Skrevet 1. november 2007 #9 Skrevet 1. november 2007 Takk for alle gode råd! Er blitt litt klokere hvertfall, skal ta meg en tur på apoteket og prøve noen av kremene som er anbefalt!
Zupermam Skrevet 2. november 2007 #10 Skrevet 2. november 2007 anbefaler deg å prøve å kutte ut melk fra kosholdet en uke eller 2, og se om det hjelper:) Les nøye på inholdsfortegnelsen, det kan virke veldig vanskelig å finne mat uten melk, men det går bra, man kommer raskt inn i det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå