Gå til innhold

tips på hvordan å vedlikeholde vogner??

Anbefalte innlegg

Skrevet

slik at de ikke blir rust på de og sånn....

anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, tørk av den hvis den er våt når du kommer inn fra trilletur. Tørk av understellet og hjulene. La kalesjen tørke i oppslått stilling hvis den er blitt våt.

Ta av hjulene og vask hjulfestene, her samles det mye drit du kan vaske bort. Jeg har pleid å vaske i Zalo. Tørk av og smør på fett (kjøpes på bilforretning, litt tykkflytende fett/olje). Dette gjorde jeg hver tredje uke i vinter.

Ellers samler det seg masse dritt i den handlekurven under, der har jeg tatt av stoffet og vasket det i maskina. Hvis du har stålkurv bør den tørkes av hvis den er våt, og vaskes en gang i blant.

Skrevet

Ikkje la regnvåt vogn stå i sola, då falmar den veldig lett! Det fortalte ekspeditøren på barnevognbutikken meg:-)

Skrevet

Spray vogna med impregnering rett etter kjøp og vask, dette beskytter både mot vann og sol;)

Ellers er vask og smøring som nevnt her et must innimellom.

Pass på luft i hjula dersom det er lufthjul.

Spray alle møtende punkter i understellet med crc spray (blå og gul boks man også smører dører sykler etc med..)

Skru til skruer dersom det er noen iblant...

Og smør aldri en vogn med symaskinolje;)

Jobbet for noen år tilbake i en babyutstyrsbutikk og hjelp så mange stygge og mishandla vogner vi så :s Stakkars barn sier jeg som ligger i skrike og knirkevogner...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...