tottelott Skrevet 27. oktober 2007 #1 Skrevet 27. oktober 2007 Hei! Et lite spørsmål om morsmelkerstatning. Man koker gjerne vannet som skal blandes med MME, men koker dere det kalde vannet som dere bruker for å få vannet til å bli ca 40 grader?
trollet66 Skrevet 27. oktober 2007 #2 Skrevet 27. oktober 2007 koke opp og la avkjøle vil jeg si.... heller du oppi vann fra springen er jo ikke det helt rent....... eventuelt kan du koke opp i forkant og sette i kjøleskep kanskje(hvis du trenger å kjle ned fort...), i kokt beholder.... Ikke lage for mer enn et døgn av gangen.
Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #3 Skrevet 27. oktober 2007 Jeg gjør følgene. På kvelden vasker og koker jeg alle flaskene (8 stk). Samtidig koker jeg opp en kaserolle med vann. Heller vannet på flaskene, avkjøler og setter dem i kjøleskapet. Da har jeg flasker med vann til det neste døgnet. Nås småen blir sulten setter jeg flaska 30 sek. i mikroen så vannet blir 40 grader, tar i pulveret og serverer! Da slipper man å koke opp vann for hver flaske man skal gi. Men, når jeg er steder uten mikro, så har jeg flasker med kaldt kokt vann i, og en termos med varmt kokt vann i så blander jeg til rett temperatur. Det jeg så omstendig prøver å si er at alt vannet som brukes i forbindelse med MME koker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå