Mater Skrevet 27. oktober 2007 #1 Skrevet 27. oktober 2007 vil jeg anbefale å ta kontakt med http://www.ammehjelpen.no/ i stedet for å høre på syke og inkompetente råd her inne. De fleste barn kutter forøvrig ned på ammingen selv etterhvert som de er klare for det. Ikke stress så fælt.
nattinatt Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 Hallo ja det har nok rett i , men så må du og huske at enkelte MÅ slutte pga eiga helse og, så å ta alle over ein kam går jo ikkje! Så tar du vel hardt i å kalle det sjuke, og inkompetente råd alle råda som kjem her inne, det virker som at du ikkje heilt ser de ulike nyanser i hverken råd, eller grunner. Og forresten ,er mor sliten av amming, så er det og lov å gi seg. Sjølv amma eg i tre år,med daglig tette mjelkeganger,med alt som hører til av pumping, massering,varme, passe seg for ikkje å fryse,osv.. At eg orka!! Men så haldte eg ut då pga at amminga i seg sjølv var så koselig, eg liker å amme, og guten elska puppen, og eg er sikker på at han hadde fortsatt drukke om han hadde fått lov. Men så flott for pappa og når han slutta!!! for no vilel han plutselig være med pappen, som ein liten gute mann skal ha lyst til, være med på traktoren, osv. Poenget mitt med dette innlegget her, er at det må være opp til kvar enkelt å bestemme både tid for å avslutte, korleis, uten at nokon skal komme med så bestemte innfallsvinkler uten rom for andres opplevelser, og tenkemåter. Fleksibilitet må vel kunne være rom for??? Og klart er ammehjelpen ein flott instans å søke hjelp hos,men akkurat ammeslutt er ikkje det de fokuserer mest på, det står inne på sidene deres. Men sjølvsagt det å amme sjeldnere, lage falsk spreng, og gjerne tabletter er nok råd de kan komme med. problemet er nok ofte at når de blir så store, så er det ikkje alltid like lett å avslutte amminga pga at ungen ønsker puppen videre.Så den psykiske avhengigheta er nok det mange spør om hjelp til her inne.(slik som å smørje inn brystvorta slik at den ikkje lukter godt, og ungen rører den ikkje. Dette er det ingen som ville ha gjort med eit lite barn, som ikkje hadde forstått noko av det, det hadde heller ikkje vært nødvendig)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå