Gå til innhold

Treningen er blitt slitsom


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er nå i uke 32 og trener enda en del styrke og kondisjon(ikke like hardt som før). Men nå får jeg ganske sterke kynnere, ofte i løpet av den timen jeg trener kondisjon, om jeg sykler, går, bruker step-maskinen. Det varer en stund etter trening også. Jeg føler at jeg ikke kan la være å trene og gå tur er for lite for meg, men får kynnere på samme måte da og. Skal jeg bare fortsette å trene som før eller er det ikke bra? Jordmor vet at jeg har kynnere ganske ofte ellers også, men det er jo normalt for noen. Det blir bare verre når jeg trener da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom det blir verre når du trener ville jeg ha trappet ned til turgåing. Husk at kynnere er livmorens måte å forberede seg til fødsel på, og i verste fall kan de fremkalle rier - og fødsel før tiden. Det er ikke noe man bør risikere. For noen går det allikevel helt fint - selv om de har mye kynnere, så jeg skal ikke gi deg noen fasit. Ta kontakt med lege/jordmor og spør. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg er i uke 33, og eneste jeg kan gjøre uten å få masse kynnere, er å stå på ellipsemaskin. Her kan jeg holde ganske bra intensitet. Går endel i oppoverbakker, men merker at magen strammer seg bra av dette. Jordmor sa jeg burde roe tempoet litt når jeg fikk kynnere, uansett om formen min tilsier at jegkan kjøre på. Styrke går fortsatt fint for meg, men har tatt av litt vekter, og kjører heller flere repetisjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...