Gå til innhold

Uerfaren jeg - kan noen hjelpe meg litt?


dulille junivenn

Anbefalte innlegg

Hei hei.

Jeg havna visst her jeg.

Fikk GRAVID på CB-digital i går morges, og i dag... Måtte sjekke en gang til..

Har trolig (foreløbig) termn 6. eller 7. juli 2008. Så det blir spennende fremover..

 

Jeg har aldri vært gravid før- så alt rundt dette er helt nytt for meg.

Er det noen som har tips til meg om en nettside eller noe, med litt infor om hva jeg bør tenke på fremover og lignende...Helt blank jeg... Kan absolutt ingenting om dette.

Kanksje finnes det bøker, blader eller lignende..

Når bør man kontakte lege, jordmor osv..

Hva bør man ikke spise/spise osv..

 

Hm.. på forhånd takk om noen kan hjelpe meg.

Det virker som dette er så selvfølgelig for mange, men jeg er altså helt blank...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei :)

Gretulerer med fruktbarheten !

Det finnes mye bra informasjon på alle sidene til barn i magen. Så her kan du lese så øyet blir stort å vått ;). Elllers når det gjelder bestilling av time til lege\jordmor er det vanlig runndt uke åtte- elleve. Det er jo valgfritt da du kan jo sikkert gå før også. men noen leger vil ikke før man er i uke ni. Når du kommer til kontroll får du en fin bok som heter svangerskapsboken fra Sandvik. Den gir deg gode råd og du kan skrive dagbok.

Når det gjelder mat skal du holde deg unna mat som ikke er kokt eller stekt ordentlig. Ikke spise blåmugg oster. Friske rene produkter. Masse frukt å grønnsaker. Drikk masse vann spis omega 3, 6, og 9 og for ikke å glemme folsyre.

Ha en fin helg !

Lykke til på ferden.

Klem fra nr fire på vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Du og jeg testet positivt samme dag, og vi har jo termin mer eller mindre samtidig.....).

 

Du får trøste deg med at jeg er like blank! Har brukt all min tid på å forsøke å bli gravid, men aldri tenkt noe lenger enn det! Jeg tenkte jeg skulle ringe legen min og fortelle at jeg er gravid, så får han sette meg opp på time når han syns det passer. Når jeg ringer vil jeg også spørre om når han tidligst kan søke om fødeplass. Jeg vil nemlig kun ett sted, og der er det ikke lett å få plass har jeg hørt....

Bor du i Oslo også kanskje?

Ellers skal jeg abonnere på bladet "bli gravid" og "barn og foreldre". Ellers satser jeg mye på instinkt!!

 

Lykke til i svangerskapet!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...