Gå til innhold

Dere som kan litt hund ! Hunden bare spyr og drar rompa...

Anbefalte innlegg

Han har diarè, men virker ikke som han får ut mer, det bare renner spye ut av munnen hans, å han drar rompa bortover bakken....

nå ligger han å slapper av. Hva kan dette være? bør jeg ringe dyrlegen ?

Fortsetter under...

Han både drikker og spiser, har akkurat fått nytt fòr, kan det være foret?

Skal jeg koke ris uansett om han spiser det andre?

Han følger vanlig vaksinasjonsprogram ja...

Jeg fikk vite at hundene blant annet drar rompa etter gulvet hvis analkjertlene er "fulle".

Var forresten noen inne med hunden sin hos dyrelegen i går når jeg var der som og hadde diare og spydde masse, så jeg ville ringt dyrelegen om jeg var deg. Better safe then sorry

Ja han har slitt mye med analkjertlene før, men da har han ikke kasta opp sånn som han gjør nå ?

Ja jeg skal ringe dyrlegen, det er nok det tryggeste ;)

takk for svar folkens !

Annonse

Så lenge han spiser og drikker er det nok ikke noe alvorlig. En hund med f.eks magedreining vil ikke drikke eller spise.

Hva slags hund er det? Hvor mange år er han? Sikkler han? Har du tatt temp?

Må spørre litt for å finne ut litt. Har du kjent på magen om den virker myk, eller stinn og hard? Gir en god pekepinn på hva det er!

Om du nettopp har byttet for som han ikke har fått før kan det være det, men tviler litt. Vanlig med litt diare da.

Kok ris og gi. Det binner magen og renser opp. Om han "kurrer" med rompa, sklir seg frem kan det være at han rett og slett er sår/klør i rompa, eller fulle analkjertler.

Kjenn på begge sider av analåpningen. Har han to kuler (kan også kjennes som en generell hevelse) kan det være at du må klemme forsikti på kulen(e) for å få tømt disse kjertlene.

Det er en fransk bulldog, 2 år, sikler ikke... får ikke tatt tempen, han ligger å sover nå så tenkte å la han i fred litt.

Har ikke ringt dyrlegen da jeg må ringe dyrlegevakta, så tenkte å se det litt an når han våkner. Skal koke ris med en gang !

Er det vanlig å spy når analkjertlene er fulle?

Vi får ikke tømt de selv, han må i narkose for å få tømt de....

Det hender hundene får i seg noe de ikke tåler når de roter rundt i jord osv ute, det har skjedd et par ganger med hunden vår. Men det har aldri vart så lenge, spydd og hatt diare en dag kanskje.. Kok ris du, og ha oppi kokt skinke i biter, da får han næring uten å belaste magen mer. Vent til i mårra med å gi han det vanlige foret. Hadde det ikke gitt seg i løpet av dagen ville jeg ringt dyrlegen for råd.

Det er ikke noen sammenheng mellom fulle analkjertler og at de spyr, som jeg vet om (jeg er ikke ekspert altså). Hunden her har flere ganger hatt fulle anakjertler, men har ikke spydd. Han har i grunn aldri spydd over lengere tid.

Hei!

Ang spyinga:kan han ha spist masse gress ute i går?

Har selv en hund som "overspiser" gress og det ender med at han kaster opp senere på kvelden eller nattan.

Ang rompa:) : mest sansynlig har han fulle analkjertler og at de trengs å tømmes.

Ang forbytte: du skal aldri gå rett fra ett for til et annet uten en overgang med litt av hvert.De fleste hunder reagerer på dette.Dette kan være årsaken til at hunden din er syk.Du kan koke ris og gulrøtter,gi han litt i små posjoner i løpet av et par dager,men først faster du han resten av dagen i dag.Dra på apoteket og kjøp mageregulerende tabletter som du knuser og gir han.

Lenge siden jeg jobbet som vet.ass men har 2 hunder selv og gjorde dette med den minste da hun fikk magetrøbbel etter å ha raidet søppeldunken....:)

Funket fint:)

Lykke til.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...