Nybakt mamma, nå til 3! Skrevet 26. oktober 2007 #1 Skrevet 26. oktober 2007 4 uker etter fødsel begynte eg å få enorme smerter i magen, som mens smerter. Men dei kom som etter riene gjorde. Med gjevne mellomrom, og som berg og dal bane. To uker hadde eg det slik, så ei natt eg var oppe med dattera mi, kjenner eg noe gli nedover skjeden min. Noe kommer ut. Eg går på badet og ser noe eg vil beskreive som ein kjøttklump. Den var på str med eit hønseegg, og var rød, brun og kvit i farge. Den var hard, så hard at eg ikkje klarte å presse den flat. Så det var ikkje levra blod. Eg blei litt skremt, men sovna nå igjen. Dagen etter er alle desse smerten borte, men nå føler eg at noe ligger i skjede opninga mi. Og når eg ser opp i underlivet mitt med spei, så er alt feil. Urinopninga er for langt bak, og skjede opninga er litt sammenpressa og stikker noe utafor. Eg kan liksom presse noe opp igjen, men det glei for ned i opninga igjen. Lest litt på nettet i dag, og lure på om det kan være framfallen livmor/livmorprolaps. Skal ringe legen på mandag, og få meg time så snart som mulig. Men er det noen som kan hjelpe meg med noe info nå, så eg slipper å bekymre meg så mye i helga!!! Noen som veit om det er privat gynokolog i haugesund?
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 Vet ikke noe om det du forteller om - men det kan jo være at du har hatt en del av morkaka som har vært igjen i livmora? Ellers har du dr. Erichsen på Gard-senteret som er privat gynekolog i Haugesund.
Har Julie 04 og snart Emil :) Skrevet 28. oktober 2007 #3 Skrevet 28. oktober 2007 det samme skjedde meg...
Nybakt mamma, nå til 3! Skrevet 2. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 2. november 2007 Del av morkaka var det ikkje. Den var hard, og hadde ein form og overflate som minner mer om ein eggsekk... Men kan den løsne da? Fått time på gard ja, men ikkje før i desember... Lang ventetid, og hastlista var minst like lang den og...
Anonym bruker Skrevet 7. november 2007 #5 Skrevet 7. november 2007 Dette hørtes kjempemystisk ut. Nå har du sikkert vært hos legen, hva sa h*n?
koglu Skrevet 24. november 2007 #6 Skrevet 24. november 2007 det hørtes mest ut som en koagulert blodklump som hadde samlet seg opp i livmoren og den ikke har klart å trekke seg helt sammen. ofte kan dette komme hvis det er blitt igjen noe rester etter morkake f. eks.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2007 #7 Skrevet 5. desember 2007 Ja dette høres ut som en koagel... Har hadde akkurat det samme selv.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2008 #8 Skrevet 12. april 2008 Her kom det to "kjøttklumper" i løpet av den første uka etter fødsel. En kom to dager etter og den andre kom 5 dager etter. Men dette var ikke i forbindelse med noen form for smerter. Så ut som rester av morkake/koagulert blod, var litt harde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå