Gå til innhold

Dere med ADHD barn, hvordan var dem som babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var de kosete?

Opptatt av leker, sang?

Hvordan var blikk kontakten?

Var de tidlig ute motorisk?

Satt latteren løst, eller lo de sjeldent?

etc.

Og ikke minst når begynte dere å misstenke ADHD?

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min var ikke kosete,annet enn når han var trøtt.Da ville han tvinne fingrene sine i håret mitt,men ikke nærkontakt ut over det.

Han er nå 6,og har ingen interesse for sang,og har vansker med å skjønne spilleregler i lek.

Vanskelig å få blikkontakt med.

Begynte å krabbe da han var 4,5mnd,og gikk før han var 10mnd.

Han er blid og ler som andre barn,men mye fortere sint.

Jeg tok opp det med aktivitetsnivået hans på 15mnds kontrollen,men ble avfeid.

Vi holder enda på med utredning,men mye tyder på adhd,pluss at han har autistiske trekk også.

Skrevet

Min sønn på 9 hadde store problemer med å sove. Var en over gjennomsnittet blid gutt med over gjennomsnittet god motorikk. Gikk før han var 10 mnd. Trykket manisk på ting som hadde knapper. Som sped barn skjønte vi fort at "noe" var annderledes enn med 1.mann. Han kunne ligge og se på hendene sine i timesvis. Bevegde dem rundt og rundt. Han hadde tidlig blikk kontakt og var ekstremt blid. Når han kunne gå satt han aldri i ro.

Nå er han 9 år. Klarer ikke lag leker med for mye regler men etter medisinering har han bra samspill med andre så lenge de ikke blir for mange. Han elsker å bli lest for og suger til seg all skryt vi kan gi han.

Hvis du vil ha gode råd så kan du godt få mail adressen din... Lykke til.

• 1 måned senere...
Skrevet

Er selv proppfull av ADHD, og har spurt mamma hvordan jeg var som baby. Er selv gravid nå, og forberedt på det værste. Jeg sov ikke en hel natt før jeg var nærmere tre, hvis jeg sovnet i bilen på vei hjem og våknet på vei ut av bilen var det nok for hele dagen/kvelden, selv om det bare var ett minutt det var snakk om.

I barnehagealder var jeg enten superblid eller fly forbannet, aldri noen mellomting. Gjorde som jeg selv ville, lagde mine egne regler, og rømte ofte hjemmefra. veldig kreativ, flink med hendene.

Skrevet

Jeg lurer litt på når dere kjente første livstegn i magen. Med sparking mener jeg. For mitt barn er overenergisk og er et mareritt allerede. Jeg er 23 uker på vei, men har kjent liv siden uke 16! Får ikke sove noe på natta pga sparkingen.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg har adhd,å min sønn på 8år.Min var en helt vanlig baby.Sov godt,smilte altid.Godt humør.Men var aldri rolig.Begynte å gå før han kunne stå:)hoppet over senga bare noen mnd gammel.Måtte sette låg på toppen,binde han fast med sele osv.Han ble ikke grinete å vill,da hadde eg ikke brukt sele.Han var åver alt hele tiden.Nyttet ikke sperre trappa med grind,den krøp han over.Gikk rundt 9mnd.Gikk lenge før han slapp seg.Umulig å få på han bleie,måtte holde han fast.Hadde ikke tid å ligge på stellebordet.Maten måtte ned på sekunder.Måtte binde han i stolen,så eg fikk i han mat osv...Har vært hardt i mange år.Han går på ritalin nå.Takk å pris:)

Skrevet

Det einaste eg kan sette fingeren på, sånn i ettertid, er at han var veldig "stiv" i kroppen frå han var født. Litt sånn spent bue...

det var bhg som først syns der var noke, då var han 4 år. Eg var uerfaren mor, og trudde vel kanskje berre at eg hadde dårleg kontroll før det...

Skrevet

Ja,min var stiv som en pinne.Nyfødt å stod på beina:)hehe.Ikke godt og vite når man har har ett barn.ingen og sammenligne med.Går mer opp for deg mens tiden går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...