Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. oktober 2007 Vet du åssen/hvor man får slått av ringeklokka? Glemte å spørre på 1 års befaringa
Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #4 Skrevet 26. oktober 2007 Skru løst noe i den delen som står inni huset:) Tar av dekslet og løsner en skrue inni der, løsner kontakten til ringerten:) hehe, skjønte du noe? Er du fornøyd med huset ditt, hvilket hus har dere?
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. oktober 2007 Ahh da skal vi se på det ja Begynner vel snart de halloween unga å ringe på, så da skal den skrues av Vi er kjempe fornøyd! Har Snøhvit! Du da?
Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #6 Skrevet 26. oktober 2007 vi har smørbukk. Veldig fornøyd, men savner vindfang og hater at vinduspostene stikker sånn ut, men må vel være sånn pga radiatorene... Men gardinene henger ikke pent.
Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #7 Skrevet 26. oktober 2007 Ja, nå hørtes jeg kjempefornøyd ut, hehe, men vi er det altså Strømregnignene har vært latterlig lave, f.eks:)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 26. oktober 2007 Vindfang er jeg enig i, det skulle det ha vært! Og vindusbretta har jeg faktisk blitt vant til Eneste som irriterer meg ved de nå er gardinene som du sier Hvor bor du hen? Hadde dere noen problemer under bygging/etterpå?Når bygde dere? Hehe mange spm her nå
Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #9 Skrevet 26. oktober 2007 Vi bor i midt-norge, hehe. Vi hadde noen få problemer underveis. De hadde sendt med for lite gulvebelegg, men det fikset de raskt. Jeg hentet ut hos ett lokalt firma og det ble ordnet på dagen. Vi hadde en lekkasje og fikk noen takplater ødelagt, men det var de som ordnet med pipa sin feil, så det fikset de. Vi hadde litt trøbbel med inngangspartiet da. Utetrappa hang ikke helt sammen, og når jeg sendte mail og klaget på det, fikk jeg til svar at det som jeg beskrev, var ikke mulig, fordi trappa var skrudd sammen, hehe. Var ikke en eneste skrue i den trappa. Samt at en fjel i taket på inngangspartiet var vridd og løs. Men det ordnet de på ettårsbefaringen. Nå gjenstår det noen takplater i gangen som henger, det har tatt tid, dessverre, må vel purre litt på de nå. Men i forhold til hva jeg har lest og sett fra noen andre, er dette få problemer. Så alt i alt har vi vært veldig fornøyde. Vi flyttet inn for snart 2 år siden. Dere da? Har dere den pumpa med vannbåren varme?
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 26. oktober 2007 Såpass ja.. Vi har bodd her i litt over 1 år, flytta inn 23.august i fjor.. Har hatt svært lite problemer med huset! Vi var heller uheldige med snekkere som virkelig tok den tiden de trengte, hvor det endte med at servicemannen måtte jobbe som en gal på overtagelsesdagen! Vi hadde med oss en taktsmann på overtagelses-dagen, og han hadde sett noen slike hus tidligere, og han sa at vi var veldig heldige! Var bare småting å nevne! Bl.annet litt glippe ved trappa inne og noen panel ute.. Nå venter vi egentlig på at han skulle ha kommet den 10. oktober for å bytte en planke på trappa ute! Jepp, vi har den pumpa! Kjempe fornøyd! Er jo skikkelig varmt her! Er også en helt annen varme enn andre steder som har samme temperatur! Har dere noen plager med at gulvet rister når vaskemaskina går? Rister no veldig her nemlig..
M-N & sassy-susie Skrevet 26. oktober 2007 #11 Skrevet 26. oktober 2007 ser dem ligg inne med fastpriser på det meste på disse husa.. kor mye kom i tillegg når dokker bygde?? å ka måtte dokker ha ekstra?
Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #12 Skrevet 27. oktober 2007 Rister ikke noe her:) Har hatt verdivurdering da, men det er ikke det samme som takstmann, hehe. Har dere innredet loftet da? Og har dere med ark?
Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #13 Skrevet 27. oktober 2007 Det som kommer utenom er hvertfall alle tomtekostnader, bortsett fra grunnmuren. Tilkoblinger og div gebyrer og avgifter til kommunen. Loftet er ikke innredet, men trappe til loftet er med. Så kan du velge masse. De vinduene som er standard slår innover, vi valgte vanlige husmorvinduer, det kostet litt ekstra. Vi betalte litt ekstra for å få ett finer kjøkken, vi valgte den varmepumpa, samt litt finere inngangsparti, profilerte innerdører og sprosser for vinduene, det koster ekstra. Det er slike ting de tjener på. Du kan få varmekabler på badet, det trengs ikke, vi har ikke, og det er ikke kaldt på badet vårt. Du kan velge parkett-greier på gulvet istedet for belegg. Vi tok belegg fordi det andre alternativet var så tynt. Umulig å slipe ned, så hadde det blitt ett hakk, så var gulvet ødelagt. Vi satser heller på at vi ordner det selv en gang. Ja, det er masse valg;)
M-N & sassy-susie Skrevet 27. oktober 2007 #14 Skrevet 27. oktober 2007 okei.. må si at prisen sjokkerte meg.. for det va billig.. va det ulike baderomsinnredninger, å tapeter å velge mellom? Å var det mulig å gjøre om på noen rom??
Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #15 Skrevet 27. oktober 2007 Har vært på jobb, jeg, hehe:) Det var ulike tapeter å velge mellom ja, ikke alt for mange, men vi fant noen vi syntes var fine, også flere typer gulvbelegg/ parkett (?), tror ikke det var flere typer baderomsinnredninger, valget gikk mer ut på skal ha/eller ikke. Når vi bygde gikk det ikke an å gjøre om på rommene, men nå tror jeg de har som tilvalg å fjerne en vegg i forbindelse med stua. Er litt med det, da den veggen er en bærevegg. Var hvertfall det til oss.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter #16 Skrevet 27. oktober 2007 Nei, vi valgte uten ark.. Har dere ark? Vi har ikke innredet 2.etg enda,regner med å ta det etter bryllupet.. Dere innredet da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå