Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2007 #1 Skrevet 26. oktober 2007 hei jeg ammer og i morra er det fam.treff og jeg har lyst til å ta meg ett par bailyes..men har hørt at man ikke trenger å pumpe ut melken,bare vente litt lemger med å amme..stemmer dette? hvor lenge bør jeg vente,, skal ikke ta mye,, bare ett par til kaffen..
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2007 #2 Skrevet 26. oktober 2007 Har lest at man kan drikke max 1-2 enheter i uka (1 enhet er et lite vinglass, en halvliter øl er to enheter), og at man bør vente 2-3 timer etter at man har drukket før man ammer. Babyen får visstnok 2 % av alcoholen du inntar. Andre sier at hvis man er edru nok til å kjøre bil, kan man også amme. Det blir jo litt annerledes når du ammer i forhold til da du var gravid, for nå deler dere jo ikke blod, så ingenting går direkte til babyen lenger.
trollet66 Skrevet 27. oktober 2007 #3 Skrevet 27. oktober 2007 Du kan fint ta deg et par Baylies, men regelen er å vente 3 timer pr enhet alkohol du drikker før amming igjen. Jeg ville pumpet og kastet (eventuelt fryst til badevannet) dersom du lar det går over normal ammehyppighet, både for din egen comfort og for å unngår riskoen med tilstoppede melkeganger som kan være en bivirkning av alkoholinntak.... (hemmer utdriving) Du kan pumpe i forkant og ha å gi baby i de timene du ikke kan amme dirkekte. NÅ vet ikke jeg hvor gammel babyen din er, men 2 Baylies en sjelden gang vil ikke bety all verdens uten at jeg vil garantere for det da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå