Dubros Skrevet 26. oktober 2007 #1 Skrevet 26. oktober 2007 Når jeg leser på disse sidene, får jeg inntrykk av at det er så utrolig mange som mister. Det kan da ikke være et representativt utvalg her inne? Har noen noe statistik over hvor mange som ikke mister? Er det større sannsynlighet for å ikke miste hvis man blir lett gravid/første forsøk? Gjerne noen tanker om dette. Har nå straks 11 fullgåtte uker, og så langt jeg vet så er alt i orden. Men føler meg jo ikke trygg da.
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 26. oktober 2007 #2 Skrevet 26. oktober 2007 Er nok heller slik at de som mister har behov for å prate om det og bearbeide det, og at vi som går gravide tenker veldig over de innleggene som handler om det som er vår største frykt i denne tiden
Dubros Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. oktober 2007 Ja, jeg tror du kan ha rett i det..
Blå + en i magen Skrevet 26. oktober 2007 #4 Skrevet 26. oktober 2007 Det er en sånn statistikk greie på den "INFO OM 1 TRIMESTER" som ligger her inne på forumet....
kaalrot Høygravid!:) Skrevet 26. oktober 2007 #5 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg har fått det samme inntrykket som deg dubro..-at det med utgangspunkt i innleggene på 1 tri gir uttrykk for at svært mange mister.. blir ikke mindre bekymret av det, men signerer det som blir sagt av snart 3barnsmamma at de har et stort behov for å bearbeide det gjennom disse sidene- der de kan komme i kontakt med andre som har vært i samme situasjon o.l.. -noe jeg vil understreke at jeg absolutt støtter!!! jeg er uke 8+5 i dag og har ingen andre symptomer enn litt ømme pupper og mye trøtt( men dette kan jo også skyldes andre ting..) og kan derfor lett bli bekymret når folk her inne forteller at fosteret har dødd for noen uker siden.. hvorfor skal ikkje jeg også være en av de "mange" her inne som opplever det samme?(- er noe jeg tenker da for å bekymre meg enda mere..) Men som mange sier; dette er en del av 1 tri.. folk er veldig usikre, det er mange førstegangsgravide og mange spm.. og så må vi tenke at i de aller fleste tilfeller så går graviditeten bra:) ønsker alle sammen lykke til videre i svangerskapet:) jeg for min del prøver å unngå 1 tri, men måå liksom innom en liten tur hver dag;) kommer jo veldig mye godt ut av disse siden også da:)
mamma til 3 englebarn Skrevet 27. oktober 2007 #6 Skrevet 27. oktober 2007 Jeg mistet for ett år siden. Da sa legen på sykehuset at 50 % av alle svangerskap ender slik. Men de fleste av tilfellene skjer før vi vet at vi er gravide. Det er vel under 20 % som mister etter IKM.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2007 #7 Skrevet 27. oktober 2007 Sjansen for at det skal gå bra er jo heldigvis stor, særlig når man er så langt på vei som deg Min gynekolog sa at ca 30% av alle svangerskap ender i SA. Det er da som regel kroppen selv som ordner opp i noe som ikke var normalt. Nå vet mange at de mister siden vi har så gode hjemmetester og hjelpemidler for å sjekke graviditet og planlegge. Før mistet folk før de viste om graviditen, Lykke til!
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 27. oktober 2007 #8 Skrevet 27. oktober 2007 Barnkanskje;) smiler og sier seg helt enig med kaalrot, bra sagt Statistikken står på nyttig info 1.tri linken på denne siden!! Er ganske så mange prosent sikkert, og dersom man trekker fra alle mistet her er vi oppe i en merkelig sikker statistikk!! Vi krysser fingre og gleder oss hysterisk til kulen vokser om noen mnd jenter!!!! GIRL POWER
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå