Gå til innhold

vært på legevakten


annhelen

Anbefalte innlegg

tok turen til legevakten pga har hatt blødning i hele dag. Det kommer met når eg er på toalett så trenger ikke å gå med bind f eks. Legen spurte om eg hadde smerter, men har kun bittelitt smerter på hø. side og ned mot underlivet. Dette var ikke nok til at hun kunne henvise meg til gyn. undersøkelse. Grunnen til at eg drog ned var at en sykepleier lovde meg dette på tlf. Så sitte eg her og må vente til mandag. Har ingen andre typiske tegn på graviditet så blir en merkelig helg. Sist gang eg var gravid hadde eg alle tegn pluss ingen blødning osv. Uff. Hun mente at viss eg hadde SA så ville det blø mye kraftigere pluss mye smerter. Er 6+2 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, det er ikke så lett å vente!!! Men, om det kan trøste deg så har jeg hatt blødninger akkurat som deg, det har nå vart i åtte dager. Jeg har hatt litt vondt i venstre side og ble sendt på ul mandag som var. (Legen mente først at jeg ike trengte ul men bare skulle se det an noen dager til..) Da var jeg 5+5, og det var for tidlig til at de kunne se hjerteslag og om fosteret er inne i livmoren eller utenfor. De tok også blodprøver for å måle hcg. Tok ny blodprøve på torsdag, og da viste den at hcg var doblet. For å være på den sikre siden skal de ta en ny blodprøve på mandag, og ny ul på tirsdag. Selv om det er skummelt er det visst ikke så uvanlig med blødninger når man er gravid, og det skal visst gjøre vondt og blø en del om man har en sa. Det trøster iallfall jeg meg med. Kom deg til legen på mandag. Hvis man har blødninger og er bekymret bør man få en ultralyd! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...