Gå til innhold

MacLaren og Peg Perego

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leter etter en reisetrille, og ser at alle snakker så varmt om MacLaren og Peg Perego. Men når jeg titter rundt omkring på nett kan jeg ikke helt se forskjellen på disse og andre triller... Hva er feil med Chicco, Swithun Lieback etc etc. - Og hvilken MacLaren-trille og Peg Perego trille er det som er best?

Vil helst ikke kjøpe en vogn som jeg angrer på, og vil derfor gjerne høre gode argumenter for å bruke "masse" penger på de overfor nevnte merkene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har maclaren techno xt.

Er kjempefornøyd.

Hadde carena trillr.Den var helt elendig! Det skrangla og knirka....Hjulene gikk litt dit de selv ville og helt umulig å trille....

Maclaren sin er god å trille,på all slags underlag.

Peg perego sin kan jeg ikke så mye om,men tror den og maclaren sin er ganske like å trille.Men den er vel litt større?*

Skrevet

har trilla masse på et banr somhadde macLaren trille...jeg må jo bare innrømme den var drit god og trille..kjempe lett,liten og barnet brukte den til og sove i...

Nå hvet ikke jeg noe om modeller.

men denne jeg kjenner til ligger på finn.no

kode;11469343

Vel er prisen stiv men det er en hærlig trille..

+ at du styrer meg håndtaket..

Skrevet

Takk til dere begge for innspill. I utgangspunktet har jeg vært innmari skeptisk til paraplytriller, fordi mine erfaringer tilsier at de er helt håpløse å trille. Er det altså slik å forstå at Maclaren oppfører seg mer som "normale" vogner?

Skrevet

Peg perego passer bedre for små babyser, den er mer polstret og har bumper bar foran så barnet sitter litt tryggere. den er litt tyngre enn maclaren sin og blir større sammenslått, men den er kjempe god og tåler en trøkk (flyturer...). Maclaren er kjempe god å trille, litt høyere enn pegperego, så passer ikke for de som er veldig lave. litt kortere i ryggen så ikke så lett å sove i for større barn, men en smidigere vogn å legge sammen, den veier også mindre. Begge to er supre og har en mye bedre kvalitet enn de rimeligere utgavene som finnes på markedet.

Skrevet

Vi har Maclaren tecno XT. Er kjempefornøyd med den vognen og angrer ikke et sekund på det kjøpet. Har brukt den fra lillemannen var ca 4 mnd. Har fått med ekstra "hodestøtte" så han ligger ordentlig i vognen. Tilnærmet full liggestilling. Et stort pluss med at kalesjen kan vippes fremover for å skjerme for sol / vind.

Eneste minus at det kan være litt vanskelig å komme til "handlekurven" når ryggen er helt nede.

Har også kjøpt reisebag til den. Genialt med hjul på. Ble krevd for 50 kr for en plastpose da vi reiste med sas i sommer. (noen som sa vi relanserer service?)

Har ikke mye erfaring med andre reisetriller, men synes den er veldig god å trille. Vi reiser endel, og den blir brukt som fullverdig vogn. Og han sover like godt i den som den vi bruker hjemme på tur. Har også fått med fotpose til den. Nå som det blir kaldere får vi også plass til dunposen oppi. (Har en som vi kan ta selene gjennom)

Et absolutt bra kjøp, og verdt pengene :)

Skrevet

Jeg lærer mer og mer om disse vognene, men kommer i grunn ikke noe nærmere en konklusjon på hvilken jeg skal kjøpe... Datteren min er nå 5 mnd, og foreløpig skal nok denne trillen mest ligge i bilen. Men til sommeren skal fly flere ganger, og da er hun jo over 1 år... Hvilken trille anbefaler dere da? Hvis MacLaren er kort i ryggen, og Peg Perego er best for babyer?

Skrevet

Vanskelig å si omden ene er bedre enn den andre, helt avhengig av hvilke behov og preferanser du har. Test i butikken og se hva du liker best. Jeg gikk for pegperego, litt pga at jeg har et mindre barn (den er mer polstret) samt at det er støtte for et større barn bak, så hun kan stå der, og jeg vil ha en vogn med sikkerhetsbøyle da erfaringsmessig det ikke er alltid like lett å få på alle sikkerhets-selene, synd derfor det er greit å ha den bøylen. Men maclaren er lettere, mindre og mer "reisetrilleaktig" og kjempegod å trille den også. eneste måten å finne det ut av er å teste....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...