keshia Skrevet 26. oktober 2007 #1 Skrevet 26. oktober 2007 jeg og min kjæreste bestemte oss for at jeg skulle slutte med p-pillene nå i høst. i september glemte jeg flere piller på brettet, og tok min siste pille 9.oktober. uken før dette var jeg trøtt og kvalm konstant,så jeg var litt usikker på om jeg var blitt gravid.men pillemens kom lørdag 13.okt, og dro igjen onsdagen etter, den 17.okt. vi hadde sex 19.,20. og 21. oktober. nå i slutten av denne uka har jeg fått så veldig murringer i underlivet! det murrer hele tiden og stikker innimellom. puppene har blitt ømme også. (jeg har aldri før hatt menssmerter før dagen TR kommer) jeg leste et sted at kjønnsleppene blir blålilla når man er gravid,og jaggu er ikke mine det!! spørsmålet her er om jeg kan ha blitt gravid sååå fort? ha eggløsning tidlig og likevel pillemensen? legger til at jeg har fått humørsvingninger og tar lett til tårene. når jeg kjente på tappen, kunne jeg nesten ikke nå fram med fingeren, og den har jeg kjent på før. jeg har fått myyyyye utflod de siste dagene, og løper på do for å sjekke om det er blod,men neeeida..tisser veeldig ofte også.. problemet mitt blit jo at jeg ikke aaner når jeg kan teste? jeg vet jo ikke når ikm er... noen råd? når fikk dere første symptomer? hvilke symptomer hadde dere da?
Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #2 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg vil tro at du skal gå utifra første blødningsdag med "pillemens" og den var 13. okt? Det vil si at du er omtrent rundt eggløsning nå, hvis kroppen din er i gjenge igjen så fort. Da kan man ofte oppleve de samme tegnene som når man er gravid, ømme pupper, økt utflod osv. Jeg vil derfor si at ikm er 28 dager fra 13. oktober, hvor 13. okt er dag nr 1. ) Lykke til!
keshia Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. oktober 2007 men kan man få "pillemens" og likevel være gravid? jeg glemte jo flere piller på det siste brettet mitt...
Caramell, 3-barns mamma! Skrevet 27. oktober 2007 #4 Skrevet 27. oktober 2007 Du kan ha festeblødning 3-4 uken i graviditeten, men da blør man jo ikke så mye, og det kalles spotting, fordi det ikke er noen skikkelig mens-blødning. Det er normalt å være uvel og blø uregelmessig når man akkurat har sluttet på pillen..
Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #5 Skrevet 27. oktober 2007 Tja...egentlig helt umulig å si om du er gravid eller ikke. Det kommer litt an på hvordan kroppen din reagerer på hormonene (p-pillene). Noen har dem "hengende" igjen i kroppen lenge og bruker maaaange måneder (til og med år)på å bli gravid etter pilleslutt, hos andre kan man ikke glemme en eneste pille før man blir gravid. Så som sagt: vanskelig å si. Jeg ville fortsatt gått utifra at pillemensen din er den mensen du skal gå utifra når du lurer på når neste ikm er. Tell 28 dager frem fra 13. oktober.
Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #6 Skrevet 27. oktober 2007 Tror nok du kan ta en test nå, hvis den viser negativ, kan du prøve å teste igjen om et par uker:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå