Gå til innhold

Hindre svette under armene. Hvordan??

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

regelmessig bruk av deodorant i løpet av dagen? vaske deg under armene og skifte genser osv....

Skrevet

Det var da et tåpelig svar, det er mange som svetter mer enn vanlig ohg da holder ikke deo og å vaske seg. Hvor mye svetter du da. Jeg kan nemlig skifte genser etter 2-3 timer om jeg har på meg langermet, men jeg går mest i singet da. Har hørt at man kan få botox sprøyer under armene som vil lamme svettekjertlene, men da kan man begynne å svette mer andre steder da. Jeg tenker på det, for jeg skulle veldig gjerne gått i langermet uten å ha store svettemerker under armene, det er flaut. Særlig når det ikke er fordi jeg har hatt ett høyt aktivitetsnivå engang. Lykke til.

Skrevet

Jeg har faktisk opplevd å svette mindre de periodene jeg har vært flink til å trene regelmessig/ofte. Også er det selvfølgelig forskjell på deodoranter. Ellers gjør mønstrete overdeler at flekkene blir mindre synlige.

Skrevet

jeg bruker den Dove deostick med silke (?) den fungere kjempefint for meg.. får ingen svettemerker på klærne... selv ikke på inntilsittende bomullsgensere eller t-shjorter :) andre deodoranter får eg merker av :S

Skrevet

Hadde det samme problemet en periode, kunne ikke gå med noen fargede topper, kun hvite og svarte. Ikke noe gøy!!!

ANBEFALER BOTOX PÅ DET STERKESTE!!! Det koster jo endel da, rundt 4000 synes jeg å huske, men resultatet er bare helt fantastisk. En helt annen verden. Gjorde det på en klinikk på Sjølyst (Oslo), husker ikke helt hva den heter.

Kjempehyggelig sykepleier stakk vel rundt 10-20 ganger i hver armhule (kommer an på hvor mye du svetter). Først smører hun jod (tror jeg) og tar på potetmel, for å se hvor mye man faktisk svetter. Man blir helt mørkeblå under armene, men det går vekk etter noen dager. Effekten setter også inn først etter noen dager. Jeg tror ikke jeg svettet på nesten et år jeg. Det varierer hvor lenge det virker fra person til person, men ihvertfall 6 mnd tror jeg. Ikke svettet jeg mer noen andre steder heller.

Siden den gang har jeg enten vært gravid eller ammet og da kan man ikke gjøre det, men når jeg er ferdig med denne runden, er det ikke tvil om at jeg vil gjøre det igjen...

Håper dette kunne hjelpe deg. Hvis du sliter veldig med det, er det jo ihvertfall verdt et forsøk. Lykke til!

Skrevet

Til den personen som svarte først: SUKK! Jeg har hatt skikkelige problemer med dette siden ten-åra, og etter fødselen tok det HELT av! Og selvfølgelig vasker jeg meg og bruker deo! Hallo!

Men for et års tid siden begynte jeg å bruke "alluminium-klorid" i roll-on form, fra apoteket. Jeg bruker det ca. hver 3. uke, når virkningen begynner å avta etter en ukes tid, holder det å bruke vanlig deo. En ny verden har åpenbart seg!!! Endelig kan jeg gå med de klærene jeg selv vil! Du må bare passe på at huden din er skikkelig tørr, før du tar det på, ellers svir det som h......, (og det er jo ikke så lett, hvis man svetter så mye, at man blir helt kliss klass med en gang man går ut av dusjen. Men du kan f.eks. ha en tørr frotteklut i armhulene UTEN Å GNI, så huden både er tørr og ikke det allerminste sår).

Lykke til! Jeg vet hvordan det er, men løsningen er ganske lett å oppnå!

Skrevet

vet du om det er greit å bruke alluminium-klorid når man ammer?

Skrevet

Det vet jeg ikke, for jeg hadde sluttet å amme da jeg begynte å bruke det. Spør på apoteket. Det er alluminiumklorid i mange deoer, men det er jo i en lavere konsentrasjon?????

• 1 måned senere...
Skrevet

vi er flere med samme problemet.. om sommeren er det singleter, resten av året bruker jeg farger og stoff som det ikke synes på. trenger ikka bare være sort el hvitt hvis du feks tar en bolero/cardigan over, og har en i veska som skift, hvis svetten går gjennom boleroen og. lag på lag med tettsittende innerst og en luftigere utenpå, er det eneste som funker for meg hvis jeg skal bruke lyse farger...

• 3 uker senere...
Skrevet

Vet at man kan fjerne svettekjertlene kirurgisk, ei jeg kjenner har gjort dette med veldig godt resultat, tror det koster i underkant av 20 000; dette er jo permanent da, ifht botox, mener jeg ; )

Skrevet

Jeg hadde samme problemet. Svettet selv om jeg satt stille og det var kaldt i rommet, så jeg undersøkte litt og fant ut at deodorant aluminiumklorid i kunne hjelpe. Jeg kjøpte en deodorant fra ACO på et apotek i Sverige. Vet ikke om de har den i Norge, men den fungerte hvertfall veldig fint for meg=D Boksen er rød og hvit, og det står "extra effektiv 72h antiperspirant" på den.

Til deg som sa vask deg og bruk deodorant, tror du ikke man prøver det når man har problemer med at man svetter mye?

• 2 uker senere...
Skrevet

hei.. har hatt problmer med det siden jeg gikk på barneskolen og sliter enda og det eneste som funker for meg er den nevt ovenfor aluminiumklorid. den er utrolig bra.. anbefaller den på det sterkeste koster ikke mye heller og vare lenge..

den tørker ut svetterkjertlene så får ikke ringer under hard trening engang.. jeg hørte med min lege og jeg kunne bruke den både under svangerskap og amming.. =)

• 2 uker senere...
Skrevet

Botox kan være tingen selv om det koster endel. Effekten varer fra et par til mer enn 6 mndr. Er problemet stort nok er det verdt hver krone!! Evt operere vekk svettekjertlene i armhulene. Tror ikke dette er så vanlig i norge, har også noen bivikninger som bl.a svette fra andre deler av kroppen.. Snakk med en anerkjent kirurg. Ellers kan jeg anbefale Hudklinikken i Oslo for inj av botox. Lykke til!!

• 4 uker senere...
Skrevet

vet du om man kan bruke den alluminiumklorid deon under svangerskap.. Svetter som en gris.. Er irriterende..

Har brukt den tidligere og er veldig fornøyd :o)

• 3 uker senere...
Skrevet

Gå på apoteket og kjøp ALUMINIUMKLORID. det er en roll-on med noe som lukter litt sterkt. Skal påføres på kvelde. Lukter ingenting de neste 2 ukene!!!

Brukte dette masse selv i eksamensperioden, lukta så fælt av stress-svette at det MÅTTE tiltak til. :)

Skrevet

Hørte også fra en dame, på flyet av alle ting, at man kan bruke bakepulver. klapp det på etter dusje så skal det hjelpe...

Prøve den som prøve vil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...