Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2007 #1 Skrevet 26. oktober 2007 Hei! Jeg har godt tom for melk og datter`n min er litt over 7 mnd. Vi har pleid å bare varme vann i mikro og tatt pulver oppi flaska og ristet det. Servert den. Er dette riktig? Vi bruker nan
ღDidrikmamsenღ Skrevet 26. oktober 2007 #2 Skrevet 26. oktober 2007 Det vi har gjort hele tiden i allefall. Til begge flaskebarna =)
Matja Skrevet 27. oktober 2007 #4 Skrevet 27. oktober 2007 Det er sånn jeg også gjør det, men jeg vet om de som bruker kaldt vann fra springen og varmt vann fra vannkoker, selv om jeg fremdeles ikke helt har skjønt hvordan... Har du vann på vannkokeren hele tiden som du koker opp en gang, og bare varmer til hvert måltid? Jeg har gjort det en helg da jeg bodde hos min bror og de, men det ble bare styr!! ;-)
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 27. oktober 2007 #5 Skrevet 27. oktober 2007 Hehe ;-) Vannkokeren er som regel tom, om ikke jeg er veldig kaffetørst da. Først tar jeg litt vann i kokeren og setter på (jeg trenger jo bare ca 50 ml), det tar noen sekunder å varme opp. I mellomtiden henter jeg en flaske, fyller opp kaldt vann til 150 ml og finner pulver. Heller på 50 ml vann fra kokeren og fyller på pulver. Synes det er superlett jeg, men alle har jo sin egen metode som funker best :-)
Matja Skrevet 27. oktober 2007 #6 Skrevet 27. oktober 2007 Men blir det varmt nok med bare 50 ml? Jeg har endelig skjønt hvordan du gjorde det, men har faktisk ikke spurt før, tror jeg... En helsesøster jeg var hos en gang sa nemlig at hun kokte opp vannet om morgenen, og bare varmet det litt igjen til hvert måltid. Syns det hørtes rimelig ekkelt ut nemlig, men skjønner jo at du gjorde det på en litt bedre måte Hvordan varmer du maten hennes forresten?
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 27. oktober 2007 #7 Skrevet 27. oktober 2007 Jo, akkurat nå bruker jeg fortsatt flaskevann (siden vi hamstra og har en del igjen hehe) og det står på benken og er romtemperert. Ellers har jeg vel 120 ml kaldt mot 80 varmt. Det hørtes litt rart ut å koke på morgenen for så å varme igjen...men alle har jo sin greie. Tenker du på middagsglass? De tar jeg i mikroen i 20 sek.
Matja Skrevet 27. oktober 2007 #8 Skrevet 27. oktober 2007 Å, så du har micro altså? Trodde du varmet vannet i vannkoker fordi du ikke hadde micro jeg... DA forstår jeg Vel, jeg fortsetter med microen til vann, jeg. Kan ikke forandre rutiner etter 6 mnd, da blir det bare kluss! Redd lille gull ikke kommer til å få mat i det hele tatt da! Jaja:)
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 27. oktober 2007 #9 Skrevet 27. oktober 2007 Ikke sant, det er derfor jeg fortsetter med vannkoker-greiene mine også, selv om mikro sikkert hadde vært vel så lett. Vi kjøpte mikro etterhvert fordi jeg sleit meg halvt ut på pumping, vasking og koking...så da kom gubben hjem med mikro og sterilisator og jeg ble så glad at jeg grein i strie strømmer hehe. Greia er vel at jeg ikke er så dreven på mikro og ikke helt vet hvor lenge flaska skal stå inne og sånn. Jeg er bare et vanedyr jeg også :-)
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 27. oktober 2007 #10 Skrevet 27. oktober 2007 Uff, nå kappa vi tråden til HI her. Sorry! ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå