Gå til innhold

Kjæresten min har fått kreft......

Anbefalte innlegg

Nå er jeg virkelig trist. Jeg og kjæresten min venter vårt 2 barn 11.mai, og han har fått påvist lymfekreft. Mener å ha hørt at gravide ikke skal være noe særlig i nærheten av kreft pasienter som blir behandlet med stråling. Noen her inne som vet noe om dette? Det er mulig han "kun" skal ha cellegift, og jeg mener det ikke har noe innvirkning på barnet. Har så mange spm, men så få svar. Venter på første time på Radiumen. Får nok svar på spm der, men det føles så lenge til...

Fortsetter under...

Hei.

Dette var leit å høre.

Tror det er ca en dag eller to etter cellegift/stråling at gravide ikke skal være i nærheten av pasienten. Jeg kan ikke noe om dette altså, men så et innlegg her tidligere om en som jobbet med kreftpasienter.

Du får sikkert mer svar på sykehuset, men søk litt her i forumet og, for det står litt om det.

Lykke til og god bedring til mannen din!

broren min hadde testikkelkreft i 2006....Der fikk vi beskjed om at vi ikke skulle ha kroppskontakt med han i ca 2 dager etter cellegift, pga kroppen skiller giftstoffer ut gjennom huden. Og så skal du ikke være i nærheten av kroppsvæskene hans...Dere skal heller ikke ha sex tror eg....(husker det var noe med at ungene kunne bli syke vist en ble gravid mens en gikk på behandling, men det slipper jo heldigvis dere å tenke på)

Skriv ned det dere lurer på...er fort å glemme ting når dere sitter på et kontor og skal spørre....

Håper ikke det er alvorligt med kjæresten din. Er jo mange grader av kreft. Ikke alle er like farlige....

Broren min hadde heldigvis en som ikke var så mye spredd så han ble friskemeldt etter mindre enn et år...

Ønsker dere lykke til! Mange klemmer til dere begge!

Uff - trist å høre!

Fikk vite at broren min hadde kreft for 4 uker siden , og det var vanskelig å fortelle at jeg hadde en glad-nyhet med barn i magen, men måtte bare gjøre de så han ikke fikk vite det av noen andre..

Nå skal han etterhvert ta behandling med radiokativ jod og da kan ingen værfe i nærheten av han noen dager - skal ligge på isolat - men jeg dropper nok å være i rundt han en stund etterpå. Kanskje litt lettere for meg enn for deg siden det er samboeren din det gjelder..

Håper det går bra med samboer din - tvitvi - nå er det i hvert fall større sjanser for at det skal gå bra enn før :o)

Hei. Synd å høre denne nyheten:(

Jeg har jobbet ved hematologsik avdeling hvor de med bla lymfekreft blir behandlet. Alle gravide arbeidstakere skal ikke ha noe med cellegiftkurer å gjøre. Det kan skade fosteret. Jeg anbefaler deg å skrive ned alle spørsmål og ta de med på samtale med behandlende lege. Det finnes ulike typer behandling i forhold til hvilken type lymfekreft osv. De rangerer også kreften i ulike stadium, fra 1-4, med 1 best....

Håper virkelig at dette skal gå bra for dere!!!!!!!!! Håper det ble oppdaget på et tidlig tidspunkt!

Krysser fingrene for dere! Stå på!

Annonse

ble helt på gråten her jeg....men som regel går det bra da. Er jo ikke morro å være unna sin kjære når han er syk, men er jo verdt det da :)

Onkelen til samboeren min fikk kreft på hjernen her for et halvt år siden, han ble operert og fikk stråling. han er helt fin igjen nå, så man skal ha ganske alvorlig form for kreft for at det ikke går bra.

han er ung og sterk og et bra immunforsvar som regel på kjæresten din sin alder, så alt taler mot at det skal gå bra :)

Skal tenke på dere jeg :)

Hei.

Trist å høre om kjæresten din. En venninne av med var i samme situasjon for 4 år siden. Mannen hennes fikk akutt leukemi. Hun kontaktet Kreftforeningen. De har mange støttegrupper hvor du kan møte andre i samme situasjon. Kan være godt å snakke med noen som forstår uten at du må forklare så mye.

Lykke til!!

Håper alt går bra!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...