Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2007 #1 Skrevet 26. oktober 2007 Nå er jeg kjempe glad og lettet! Var til samtale med jordmor og fødselslege i dag og fikk innvilget planlagt ks i desember uten diskusjon. Har hatt veldig fødselsangst pga en skremmende fødselsopplevelse for 2 år siden, og har gruet meg veldig til å gå på denne samtalen. Hadde forberedt meg veldig og hadde 2 ark med argumentasjoner for at jeg skulle få innvilget ks, men både jordmor og fødselslege hadde full forståelse for hvorfor jeg ønsket ks denne gangen, og møtte meg med stor respekt, empati og forståelse :-) Det ble en kjempe positiv overraskelse for meg. Jeg satt og grein hele samtalen, men er kjempe glad for at det endte som det endte, og nå føler jeg at jeg endelig kan nyte graviditeten og senke skuldrene litt. Føler jeg ble veldig godt ivaretatt på fødepoliklinikken, så dere som evt skal søke om planlagt ks på SUS har ingenting å grue dere for. Ønsker dere alle lykke til videre i graviditeten og håper dere får den hjelpen dere trenger for å takle deres fødselsangst videre!
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2007 #2 Skrevet 26. oktober 2007 Gratulerer så mye! Er så glad på dine vegne Jeg skal på samtale selv ang å få innvilget KS...gruer meg masse da jeg har hørt så ulike fortellinger fra SUS. Så bra at du traff på rett lege og JM - husker du hva de het?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2007 #3 Skrevet 27. oktober 2007 Beklager, men det husker jeg dessverre ikke. Fikk en annen lege enn hun jeg egentlig jeg hadde time hos, og ei jordmor jeg ikke kjente fra før. Ønsker deg lykke til, og tror absolutt ikke du har noe å frykte. De har som policy på SUS at ingen som ikke ønsker det selv må føde vaginalt. Det fortalte de meg. Så ikke bekymre deg :-) Det ordner seg sikkert! Hvis du har en god grunn til at du ikke ønsker å føde vaginalt, tror jeg ikke de vil forsøke å presse deg til det :-) Klem fra HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå