Gå til innhold

Barnefamilier på McDonalds

Anbefalte innlegg

Skrevet

VI SNAKKER IKKE OM DE SOM GÅR PÅ MACCERN EN GANG I BLANT, VI SNAKKER OM DE SOM SPISER DER _OFTE_ !!!

KAN ALLE FÅ MED SEG DET NÅ OG SLUTTE Å SI AT "EN GANG I BLANT SKADER IKKE"

DET ER IKKE DET VI SNAKKER OM!!!

herregud ass...

Skrevet

Beklager. Faren er overhengende for at jeg kommer til å gjøre det igjen.

Skrevet

Selv har jeg en følelse av at det er mye helgepappaer som fyller opp restauranten jeg altså. Var endel søndager jeg var innom da jeg var student og hadde behov for "dagen derpå" mat og da så jeg mest svette fedre med alle helgebarna

:)

kanskje langt unna innlegget til HI, men det er jaggu meg alle de andre som hisser seg opp og tar alt SÅ seriøst også!

:)

Skrevet

Hva som er galt med det da? LIke gale er det vel for de småbarnsfamiliene som bestiller pizza og annen take-away mat hjem, for å sitte i "sjul" å spise drit. Dessuten er det ikke farlig med litt junkfood i ny og ne...tviler på at det er de samme familiene du møter hver gang du er der.

Kanksje de familiene du møter der er på mcdonalds for første gang på leeenge???

Mener du det er sunnere å lage pølser, poteter, kjøttdeig, spaghetti, pizza, pommesfritez, koteletter, fløtegratinerte poteter, sauser av alle slag osv hjemme? Dette er også veldig usunt hvis du spiser mye av det...eneste jeg vet om som er skikkelig sunt er kyllingfile og ris....så du kan jo spise dette hver dag hvis du føler for det.

Ellers er jo ikke frokosten og kveldsen så mye bedre enn mcdonaldsmat hvis den inneholder grovt brød m/sirup, loff, frokostblanding, melk, syltetøy, nugatti, salami, ost, smør, sukker, honning, sunda, fårepølse osv osv

og dessuten blir vi feite av druer og bananer...så hva skal vi egentlig spise??? Alt er sundt med måte....så lenge kosten er variert og en klarer å holde seg unna snop og digg i ukedagene så spiller det vel ingen rolle om en barnefamilie går på mcdonalds en gang i ny og ne?????

Skrevet

Jentungen min får velge hva hun vil ha til lørdagssnop...noen ganger vil hun ha godteri, mens andre ganger velger hun heller frukt og grønnsaker. Dette er selvfølgelig helt uavhengig av om vi har vært ofte på junkfoodrestauranter....for det har vi nemlig...men alikevel velger hun frukt istedenfor snop veldig ofte...smaken er som baken vet du, den er delt!!!!

Hun er veldig glad i frukt/grønt, men jeg nekter henne ikke snop for det. Det handler om å ha et variert kosthold, og ikke nødvendigvis spise frukt/grønt hele uken. Hvem har sagt at dette er bra? Det må da være lov å ta seg en sjokolade en gang i uken uten at vi dauer av feilernæring av den grunn?

Jeg synes du er litt for opphengt i at barnet ditt skal spise sunt og ikke se på tv. Er dette for din egen del eller hennes ? Tror kanskje hun hadde kost seg med tv hun også, og kanskje en ispinne eller et glass saft?? La barn får være barn og kose seg...

Skrevet

Å hva faen er ofte da?????? Like OFTE som du er der?

Skrevet

Hvis den samme familien går på McDonalds flere dager i uken hele året vil jeg si de går der ofte. Synes ikke det er ofte hvis de går der for eksempel 1-2 ganger i mnd.

Og bare for å ha sagt det så er jeg på McDonalds kanskje 1 gang i mnd...og det er fordi datteren min ønsker det...jeg klarer meg fint uten den maten der!!!!

Skrevet

hmm..ok dette ble ganske sært...

jeg mener noen her lynsjer de andre for at de går på mc donalds, andre blir (ehh mangel på bedre ord) grinete på de som har strenge og veldig "sunne"matvaner til seg og barna...

jeg forsåvidt enig på en måte med begge jeg da....

sunt er bedre men usunt en gang innimellom trur jeg nok kan forhindre kanskkje en del utblåsning og overdriving når de blir eldre...

skjønner at mc donalds en gang i uka ikke er bra for en ett åring men det er nok desverre værre matvaner hjemme som vi ikke ser. som nugatti,pizza og div i drøye mengder..

er ikke akkurat fra noe perfekt familie og må si at nugatti hver morrå dekker langt fra det man bør ha..og det med tykk mor og tykk barn har da ærlig talt ingenting og si....jeg er syltynn og håper til gud barne mitt får en litt mer "normal" forbrenning..

det er jo faktisk kjent at jo mer panisk sunn man er (IKKE FOR Å DISSE DE KJØRER STRENGE LINJER)jo mer følsom blir barnet også...

æææ fuck it....lettere sagt: "alt med måte" er en veldig bra regel....

Skrevet

Alt dette pratet om McDonalds gjorde meg sulten på en skikkelig feit burger med ekstra ost!!!!!!!!! yammy!

Skrevet

Jeg lurer på om dere heier like mye på McDonalds etter å ha sett filmen "Supersize Me"?

Fyttirakkern! Vi holder oss LANGT UNNA Mc Donalds etter dette!

http://www.youtube.com/watch?v=mjlDP0lazXw

Jeg syns faktisk det er UANSVARLIG av foreldre å forherlige McDonalds overfor barna! Å lære opp barna til å like så usunn mat, og gå der OFTE slik at barna risikerer å bli feite og få livsstilssykdommer er barnemishandling!

Skrevet

Uffda, jeg hadde med meg datteren min på nesten tre på Maccern i dag... Følte at det ikke var helt i orden, men jeg var så fysen på nuggets (noen diller har vi jo gjerne med spirer i magen). Jeg har ikke dårlig samvittighet lenger, for det går an å være litt sunn der også. Hun spiste litt pf før hun kastet seg over minigulerøttene og drakk litt juice. Masse vitaminer til henne og mer fett til meg. Og, nei, vi går sjelden på den restauranten;-)

Skrevet

"det eneste som er sunt er kyllingfilet og ris"..

Det kommer vel an på hvem du spør. Grete Roede hadde vært fornøyd, Fedon hadde grøssa..

Selv er jeg overvektig,men henger ikke på disse stedene overhodet. Det hender en gang innimellom at vi kjører innom drive-in hvis det er noe heeelt spesielt.

Men legen min sa til meg at en burger innimellom er langt fra "farlig". Det er pommes frites'en som man skal holde seg unna..

Og hva folk gir ungene sine,er vel opp til dem selv.. Ei venninne av meg er der ganske ofte med sine 2 småjenter. De får en liten burger, gulrøtter og melk. Det er ikke ille altså.. Virkelig..

Det dummeste jeg hører er "barnet mitt elsker frukt og grønt".

Javel,mye mulig men ska love deg at godis smaker bedre for den ungen og..

Kusina mi var en av dem som nekta sønnen sin godteri. Da de kom i bursdagselskap,bodde ungen i godteriskåla. Og det var også en av de som "elsket druer".

Så slutt å vær så hyklerske dere.. Alle har vi vårt.. Vis meg en mamma som jobber/studerer 100% som lager næringsrik middag fra scratch hver eneste dag (ikke no pose eller halvfabrikat)

Det finnes ikke! Det er isåfall bare dem som sier det utad,fordi de lider av mindreverdighetskomplekser fra før!

Skrevet

Tråden hanlder ikke om å være 100% avholds fra alt som inneholder sukker og fett, og bare lage næringsrik mat fra sratch... var heller snakk om at det er uansvarligå å OFTE (les. ikke en gang i blandt, men OFTE) dra på mc donalds.. alt med måte;)

Skrevet

Hovedinnlegg:

Blir helt kvalm av synet.. Småbarnsfamilier som sitter og trøkker innpå hamburgere og fettete chips.. Barn ned i 1-års alderen som får slik drittmat.. SYKT!

Værst av alt er foreldre som lar barna feire bursdagen på Maccern..

Åssen er det mulig?

Vet av unger i 3 års alderen som roper "MCDONALDS!" frydefullt når de ser logoen et eller annet sted.. Og det skremmer meg.

Med tanke på at hver 4. fjerdeklassing er overvektig i Norge i dag...

Så lenge du ikke lar barna få spise slik mat, får de ikke smaken på det heller! Så da slipper du "maset"..!!!

Her står det ingenting om ofte.. Her står det at ungene ikke kan gjøre det på fødselsdagen sin engang, som for de fleste er en gang i året..

Skrevet

Men HI har skrevet et innlegg lenger ned, der presiserer hun OFTE.

Skrevet

til NN 00.08 4.11

bare lurer, slutter du å spise pølser hvis du ser hva det egentlig er laget av?drikker du coca cola company produkter? går du med nike sko?

leter du er det UTROLIG hvor mye dritt du finner på alt....

Skrevet

Faktisk så elsker dattera mi frukt og grønt...det vet jeg nå bedre enn noen...men hun er selvfølgelig glad i snop også, og det har jeg ikke tenkt å gjøre noe med...hun får lov å velge akkurat det hun vil ha når vi handler noe godt til helgen. Og om hun velger tomater, gulrøtter eller kindersjokolade bryr jeg meg ikke om. Hun vet nå best selv hva hun vil ha...!!! Men hun ER faktisk utrolig glad i frukt...og ingenting er vel bedre enn det:)

Skrevet

sier seg selv...da slipper du å nekte favoritt ting pga sukker innhold... ;) det er jo ingenting bedre en det....

og du får ikke en over hyper suger rush unge i selskap...

:) tadaaa

Skrevet

Jeg skal være skikkelig usaklig nå. Men jeg synes det er svært mange som ikke kan å skrive ordentlig norsk. Et eksempel: "Hun er ute å leker fra morgen til kveld".... Å leke....Leker...... OG LEKER...

Huff blir så oppgitt. Du kan kanskje føre dine sunne vaner over til ditt barn, men norsk-kunnskapene er det værre med, HI! :) Og det er vel kanskje litt viktigere at datteren din er en feit lege, enn en mager vaskehjelp?;)

Skrevet

til dere som er mot mcern.. hva spiser dere da? ris er ikke sunt poteter er ikke sundt..halvfabrikatmat er heller ikke sunt.. hva folk eter eller ikke eter er vel dems greie.. noen liker det ene, andre det andre.. sånn er det med alt.. noen liker frukt andre liker grønnsaker.. syns folk burde tenke på sine egne vaner... og hvis man tenker sukker osv er ikke frukt bra heller.. mye sukker..

missi

Skrevet

hehe.. bare så sykt lei å høre hva folk skal spise og ikke spise.. selv drikker jeg ikke brus og lager mesteparten av maten fra bunn.. men har jeg lyst på en burger eller en kebab så spiser jeg det med sååå god samvittighet..

til hun med ungen som får frukt på lørdag.. det er jo kjempe bra at jenta di vil ha frukt og grønnsaker. men dip er da også usunt sånn sett..

jeg kommer selv ikke til å gi spire mitt smågodt eller brus de første åra. fordi jeg syns ikke småbarn har behov for dette.. Ser altfor mye av det med mine venner og deres barn. Dytter unga med godis og bruker dette som bestikkelse.

Men hvem bestemmer hva som er lørdagsgodt?

Jeg er heller for det og gjøre noe spesielt ut av lørdagen. noe man ikke gjør hver dag ellers. Kanskje lage noe spesielt godt? noe vi kun har på lørdager. Sånn at man har noe å glede seg over til lørdagen kommer. Som kanskje ikke heller har noe med mat og gjøre..

Hvem sier at lørdag skal forbinnes med godtepose?

Skrevet

selvfølgelig er du det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...