Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2007 #1 Skrevet 26. oktober 2007 Blir helt kvalm av synet.. Småbarnsfamilier som sitter og trøkker innpå hamburgere og fettete chips.. Barn ned i 1-års alderen som får slik drittmat.. SYKT! Værst av alt er foreldre som lar barna feire bursdagen på Maccern.. Åssen er det mulig? Vet av unger i 3 års alderen som roper "MCDONALDS!" frydefullt når de ser logoen et eller annet sted.. Og det skremmer meg. Med tanke på at hver 4. fjerdeklassing er overvektig i Norge i dag... Så lenge du ikke lar barna få spise slik mat, får de ikke smaken på det heller! Så da slipper du "maset"..!!!
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2007 #2 Skrevet 26. oktober 2007 du må jo spise en del der sjøl,siden du veit at der e so masse småbarnsfamilier..... så med andre ord,blir du kvalm av deg sjøl og dine mat vaner....
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2007 #3 Skrevet 26. oktober 2007 en gang iblant kan jo ikke skade. tviler veldig på at barnefamiler spiser der hver dag. Finn deg noe annet og bekymre deg over du! slutt og bry deg med alle andre,sikker på du ikke er noe bedre selv.
Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #4 Skrevet 26. oktober 2007 Personlig er jeg selv ikke tilhenger av bursdag på McDonalds, men vi spiser der en gang iblant. Ser ikke riktig problemet. Jeg lagde all babymat selv, og her lages mye av maten fra bunnen av(lite ferdigprodukter). Så hva spiller det da for noen rolle om vi spiser på McDonalds en gang iblant? Barn får som regel drittmeny på spiseplasser rund omkring. det går i pølse + pommes frites eller pizza o.l. Er det så mye bedre?
Turid Laila Skrevet 26. oktober 2007 #5 Skrevet 26. oktober 2007 Da regner jeg med at du vet hvor ofte disse barnefamiliene spiser på McDonalds også, HI? Alt med måte er det noe som heter.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2007 #6 Skrevet 26. oktober 2007 Herregud, at du gidder å bry deg. regner med at du er fast kunde der siden du veit at det er så mye barnefamilier der hele tiden...
bixit Skrevet 26. oktober 2007 #7 Skrevet 26. oktober 2007 Nå er det faktisk ikke helt ille det som serveres på Mc lenger. Det er stort sett det som er frityrstekt eller brusen og milkshaken som er "farlig farlig" Barnebursdager synes jeg er litt kjipe der, får ikke ha med egen kake osv, så det har aldri vi gjort.. Vi spiser der 2 ganger i året kanskje, men kunne sikkert vært der oftere Bernaise og fløtegatinerte poteter sa du?!
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2007 #8 Skrevet 26. oktober 2007 Hva har du tenkt å servere på bursdagen til barnet ditt da...? Epler og bananer??? Er faktisk sundt med litt usunn mat av og til. OG da mener jeg av og til,ikke 1 gang i uka
ღ jeanette og flokken ღ Skrevet 26. oktober 2007 #9 Skrevet 26. oktober 2007 "Så lenge du ikke lar barna få spise slik mat, får de ikke smaken på det heller! Så da slipper du "maset"..!!!" Dine barn får vel ikke godteri heller de da?Eller annet usunt? Så du slipper maset,mener jeg...
Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #11 Skrevet 26. oktober 2007 Nå må du ikke kommer her og ødelegge denne fine debatten med logikk.
plums Skrevet 27. oktober 2007 #13 Skrevet 27. oktober 2007 En sunn sjel i et sunt legeme og omvendt. kos er sunt!
2SmåTroll Skrevet 27. oktober 2007 #14 Skrevet 27. oktober 2007 Alt med måte.. en gang i blant gjør ingenting, og det er ikke det man blir overvektig av. Men man burde ikke spise slik mat alt for ofte.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2007 #15 Skrevet 27. oktober 2007 Jeg jobber på en Only-butikk på et kjøpesenter, 2 hakk bortenfor McDonalds. Derfor er det vanskelig å unngå å få med seg alle disse barnefamiliene som gafler innpå med burgere til stadighet, ettersom jeg passerer denne Maccern-sjappa flere ganger daglig.. Det var da voldsomt som dere alle gikk i forsvar her da.. Det bekrefter jo bare det jeg skriver... Jeg spiser selv på McDonalds toppen 2 ganger i året, og datteren min har aldri spist der. Hun fikk ikke smake søtt før hun var i 2 års alderen, og hun er fortsatt mye mer glad i oppskårne grønnsaker med dip, enn godteri, til lørdagsbarne-TV.. Hun får en stor tallerken med gulrot, agurk, blomkål, hvitost, selleri og paprika skjært i staver, og en bolle med litt dip. Hun ELSKER det:) Jeg har kanskje vært heldig ettersom datteren min ikke er noen søtmons:)) HI
babygullz <3 vilde Skrevet 27. oktober 2007 #16 Skrevet 27. oktober 2007 fy søren så kjedelig(!!) du er mot ungen din da! Mine barn skal få godterier til søtsaker når d er lørdag og barneTV, det handler om å ha kontroll over ungen sin..en gang i uken skader faktisk ingen..
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2007 #17 Skrevet 27. oktober 2007 Er jeg kjedelig mot ungen min når jeg serverer henne det beste hun vet, og det tilfeldigvis er frukt og grønnsaker ?? For noen holdninger!!! Hun får kake, gele, godteri og brus i bursdager, og i høytider som jul og påske. Men til vanlig har vi valgt å bytte ut snopet med sunne ting. Kan bare ikke skjønne hva som er galt med det! Hun er en frisk og aktiv unge, som er ute å leker fra morgen til kveld. Hun sitter ikke inne med playstation eller Disney Channel halve døgnet, som SVÆRT mange andre barn gjør.. At jeg er stolt over dette, er vel ikke så rart?? HI
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2007 #18 Skrevet 27. oktober 2007 HI snakker ikke om de som går på maccern en gang i blant, men de som sitter der støtt og stadig, MED barn. Jeg vet om en familie med 3 barn på 2,5 og 8 år som spiser på mcdonalds eller burger king ca 1 gang i uka, "fordi det er så lettvint"... de spiser også dårlig mat hjemme, loff med nugatti hver morgen, burgere, pizza og pølser til middag osv. Barna er mer enn bare lubne for å si det sånn... 2-åringen er større enn en 4-åring... triste greier..
babygullz <3 vilde Skrevet 27. oktober 2007 #19 Skrevet 27. oktober 2007 Vel, nå er ikke andre familiers overvektsproblemer og matvaner akkurat noe du har noe med da..Fei for din egen dør først kanskje. Er du sikker på at alt DU gjør er så bra for ungen din? Selv om du kanskje gir ungen din sunn mat og masse aktiviteter, så kjører du vel kanskje bil? Fyrer i ovnen? Bruker dasspapir og bleier? Tar fly? Tenk på hvordan du er med å å forurense verden, som ditt barn skal vokse opp i? Tenk over det før du hyler om hva andre gjør.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2007 #20 Skrevet 27. oktober 2007 Hvis du veit at de samme familiene sitter der støtt og stadig, så betyr det at du sitter der mye sjøl da. AVSLØRT!!!!! Tror fader meg du anonym må ha det verst her i livet enn alle de du angriper. Du må søke om kyndig hjelp, for du må jo ha et jævelig problem!!! Alt er jo galt i dine øyne.......... Skal du sitte å bekymre deg over alt og alle andre, kommer du til å få det vondt her i livet. La nå alle andre få være som dem er........ Snart kommer vi til å få høre i nyheter om en stakkarslig person som sitter å bekymrer seg og bryr seg om alle andre. Blir vel snart innsamlingsakjson for deg, en hjelp til å komme videre her i livet. Men da skal ikke jeg gi en dritt til den innsamlingsaksjon. Du må jammen meg skjerpe deg....... Gjør det nå før du kommer til å få mer problemer.
Maja-Kaja Skrevet 27. oktober 2007 #21 Skrevet 27. oktober 2007 hei HI.Jeg skjønner hva du mener. du snakker om de som drar dit ofte med familien, ikke et par ganger i året. Onkelen min drar med seg barna sine på mc donalds et par ganger for mye pr måned. Hver gang vi er på ferie med de, skal de alltid mase om å dra innom et sånn fastfood sted, fordi de er vant med det. Er ikke bra å venne ungene sine til å spise usunnt. Bedre å venne de til å spise sundt. Det ble jeg og mine søsken oppdratt til. Lillebror på 4 år får alltid druer til lørdagsgodis. Det er det beste han vet. Og han hater brus, og er ikke så glad i sjokolade og hater potetgull. Syns iikke det er glt at små unger får lørdagsgodis med sukker en gang i uka, men å si man er dårlig forelder fordi man vender ungene til å heller spise sundt enn å spise usunnt er dårlig holding. Er vel bare positivt at det beste broren min vet er druer, istedenfor en fettdryppende hamburger? Og de som syns jeg er dum nå, så driter jeg i det. Tror lillebroen min sin kropp kommer til å være mer takknemlig fordi han liker sunne ting, enn fks fetterne min som ikke orker tanken på å spise brokkoli (noe broren min også elsker).
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2007 #22 Skrevet 27. oktober 2007 Noen som har lagt merke til at de som har barn med på mc d ofte har tjukke foreldre? og barna er uoppdragne og bråkete? Neppe tilfeldig, det er en typisk vane underutdannede foreldre har
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2007 #23 Skrevet 27. oktober 2007 Tja du anonym over her.. Jeg tar med meg sønen min på maceren av ca 1 gang i uken. Vi er ikke sammenligbar i det heletatt med det du sammenligner det med! Jeg er slett ikke tykk,sønnen min er alt annet enn uoppdragen!! Ikke er han bråkete heller. og så har jeg en bra utdannelse så det så :-))
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2007 #24 Skrevet 27. oktober 2007 Sunn mat - usunn mat - kan noen definere det for meg. Kommer ann på åssen man ser det. Man kan bli feit av poteter like mye som burger på mc donalds.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2007 #25 Skrevet 27. oktober 2007 Hehe!! For et tåpelig innlegg! Ska ver enig i at 1gang i uker er for mye.. Men avogtil e jo bare kos!!!!!!!!! E ikke snakk om at de blir tykke eller ikke..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå