Gå til innhold

Hva skal dere ha med til sykehuset?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er litt redd å glemme å ta med meg noe viktig. Jeg er førstegangsfødende og derfor uerfaren. Også vet jeg ikke hva det er vanlig å ha på seg de dagene man er på sykehuset. Noen sier at det er vanlig å gå rundt i morgenkåpe men jeg synes det virker litt rart da jeg ikke er vant til å gå rundt i morgenkåpe hjemme en gang. Håper at noen kan svare meg.

 

 

Bekymringsfull :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal ha med meg bukser som er behagelige å gå i (joggebukse og mammabukse). Toalettsaker, badekåpe osv. + klær til babyen og innesko. Ekstra undertøy og genser til min samboer hvis han trenger å dusje etter fødsel (kan nok hende han blir svett og sliten også). Ellers hvis jeg glemmer noe får han ta det med seg når han kommer på besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mobiltelefon med lader

kamera med lader

 

Og innesko er kjempeviktig!!!!

 

Og gjerne mange bukser til deg selv. Hvis du blør mye etterpå så kan det dessverre skje uhell. Kjipt, men sant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hor mye blør man egentlig etterpå? Holder det å bruke nattbind eller hvordan er det med sånt? Har aldri født før, så vet ikke helt hvordan ting foregår..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde med discman e.l det kom godt med... og masse blader.. tida kan gå skikkelig sakte til tider... ja, også hårføner... til å føne deg tørr mellom beina etter dusj... å husk kamera... angrer på at jeg ikke tok mer bilder, så ta heller flere enn nødvendig, de blir så fort store..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest VerdensHeldigsteMamma

At det vil være vondt å tørke seg nedentil etter dusj har jeg faktisk ikke tenkt på, så takk for tipset. Mange måter å bruke en føner på, skjønner jeg...

 

Et spørsmål til dere som har født: hvor mye og hvor lenge blør man? Man bør vel ha med seg en haug med truser, tenker jeg, kanskje fort gjort å blø i gjennom hvis man ligger mye?? Eller får man sånn sykehustruse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode tips! Jeg lurer på om vi må ta med masse klær til babyen også eller skal vi kun ta med klær som babyen skal ha på den dager vi reiser hjem fra sykehuset? Er det sykehuset som har klær til babyen de første dagene etter fødselen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har skjønnt får man låne klær til baby på sykehuset, men jeg vil ta med babyklær også. Litt moro med personlige klær, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...