Gå til innhold

Hodet har festet seg....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trur ikke hodet mitt har festet seg, men babyen har ligget med hode ned mot bekken på alle ultralyder, og alle spark kommer nedanifra og op mot ribbeind og øverste del av magen .

Hvordan vet man om hodet har festet seg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i all verden vet man at hodet har festet seg? På sist kontroll mente jordmor at hun kjente hodet nede i bekkenet, og akkurat det stemmer jo med sparkene jeg har kjent, men åssen kjenner man da om det plutselig har festet seg? trodde det skjedde like før fødsel jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jm tar tak i hodet til ungen og røsker til, og kjenner da på bevegeligheten til hodet til babyen. Sitter det dønn fast er det festet, er det bevegelig er det ikke det. Det noe midt i mellom der også som de skriver kf på 'leie'.

 

Ved siste svangerskap tegnet hun leie og skrev kf(vet ikke hva det betyr men hodet var da ikke festet i allefall) i uke 34-36 tror jeg det var og 2 uker etter på sto det f på den lille tegninga som da betød festet. Før den tid var det enten + eller 6 <- slik tegnet hun hodet ned

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror hodet driver å fester seg ja. Kjenner igjen samme tegnene som sist.

Forrige gang var hodet festet i uke 30!

Så det er ikke usansynelig Athina med Lucas i magen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Oj, det må jeg si! Som ferskis må jeg spørre; kjenner du noe til det selv?? Føler du liksom hodet mer "ned" i bekkenet, eller merker du ikke noe til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er HI.

Da jeg kom til jordmor sa jeg at det kjentes ut som jeg bar barnet veldig lavt og at det liksom trykker nedover, så hun startet timen med å undersøke magen, og sa med en gang at jeg hadde riktig, barnet var sklidd helt ned i bekkenet, og hodet var festet. Så svaret er ja, jeg merker det godt :)

Kan nå legge til at nårtid hodet fester seg ikke har noen betydning for hvor tidlig/sent fødselen vil starte.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...