Gå til innhold

HJELP urinveisinfeksjon og uke 40 (langt)

Anbefalte innlegg

jeg har termin om 2 dager og fikk tlf fra legen min nå om at jeg har urinveisinfeksjon. To dager før jeg var hos legen var jeg innom fødeavdelingen for registrering av liv osv. De tok urinprøve der og den var helt ren og fin, to dager etter er jeg hos legen for svangerskapskontroll og der slo det ut blodspor i urinen min, denne ble satt på dyrking og det viste seg at jeg har urininfeksjon.

Det må sies at jeg har gått med sterke kynnere/rier i flere dager nå, samt at jeg tror jeg lekker lekker litt fostervann.

Hvordan vet man at man lekker fostervann?

Kan det være slik at jeg går med en lekkasje, evnt åpning slik at jeg har fått denne infeksjonen?

Glemte helt å spørre legen om dette når han ringte og selvfølgelig begynner man å lure etter man har lagt på røret!!!

Flott hvis noen vet noe om dette og kan gi meg noen "hypotetiske" svar.

Fortsetter under...

om du tror du lekker fostevann bør du si fra m en gang (ringe føden) pga infeksjonsfare

de forteller deg også hva du skal se etter om du tror du lekker.

mange har veldig tynn utflod nå på slutten, så det er ikke alltid like lett å vite!

lykke til!

Jeg er 5 dager over termin... på mandag var urinprøven perfekt... Men idag så han tegn til urinveisinfeksjon. Noe som er veldig normalt helt på slutten..og ikke noe farlig. Men viss fostervannet ditt lekker bør du jo evt sjekke det. Jeg kan ikke merke noe forskjell fra idag og mandag, så da skulle jeg ikke bry meg mere om det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...