Gå til innhold

Droppe drømmeferien...?

Anbefalte innlegg

Min samboer bestilte ferie til oss som overraskelse for ett par mnd siden. Da var jo ikke jeg gravid... Det jeg nå er redd for er om det ikke er bra å reise slik vi har tenkt.

Turen er 30 januar, da er jeg ca 20 uker på vei. Vi må først fly fra Tromsø til Oslo tirsdag (2 timer), fra Oslo til New York onsdag (7 timer), fra New York til Miami søndag (3 timer), 1 uke på cruise, så fra Miami til New York og fra New York til Oslo samme dag (10 timer), og fra Oslo til Tromsø dagen etter. (Puh...:)

Jeg vet jo at faren for blodpropp er økt som gravid i fly, men jeg klarer allikevel ikke avgjøre om denne reisen blir for mye...

Samboern min mener vi skal reise, men jeg føler meg ikke trygg. Problemet er at reiseforsikringen IKKE dekker avbestilling pga "svangerskapskomplikajsoner" - tullinger...!

Så for å oppsummere; dersom vi avbestiller taper vi 30 000.-...

Så nå håper jeg på råd! Skal spørre legen, men vil gjerne ha råd fra dere dersom dere vet noe:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10744588-droppe-dr%C3%B8mmeferien/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Det hørtes ut som en fin tur! Det sies jo at om man er i fin form skal man kunne leve som normalt. Å fly skal heller ikke være noe problem. Bare pass på å reise deg opp og gå rundt så mye som mulig. Kanskje dere kan ordne med litt ekstra plass til beina også, hvis dere tar kontakt med flyselskapet tidlig. Jeg for min del tror jeg at jeg ville tatt turen, men hadde nok tatt en prat med legen først. Var på en lignende tur da jeg var 4 uker, og det gikk helt fint:)

heisann monika!

Om jeg var deg ville jeg IKKE droppet reisen- men kjøpt meg gode støttestrømper og sånne massajeballer man får kjøpt på kremmerhuset. Disse ruller du føttene over noen ganger i løpet av flyturen. Med tanke på landet dere skal er det et vestlig og rent land. Hadde det vært østen eller noe slikt ville jeg ikke reist. Husk derfor også å være nøye med hvilken mat du spiser på cruise. Alltid "well done" osv. Husk også på god hygiene, ha med anti-bac servietter fra apoteket på flyet. De har ellers et stort utvalg av rensegreier å få kjøpt i USA (Target/Walgreens/Walmart osv). Ikke ha med for mye håndbaggasje så du må bære tungt osv.

Dette er nok den siste sjansen dere får å reise på ferie bare dere to- i alle fall på en stund! Nyt hverandre, og gled dre over opplevelsene dere vil få sammen!

Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...