Tinna*med nytt barn i juli!* Skrevet 26. oktober 2007 #1 Del Skrevet 26. oktober 2007 I går var jeg og mannen hos Dr. Ken Purvis. Her finner han en blokkering på sædleder som høyst sannsynelig er årsaken til vår barnløshet. Dette kan løses ved antibiotika og Pergotime - og ellerede etter 12 dgr var kvaliteten såpass god at Purvis nå mener at vi kan bli gravid på egen hånd.!!! Om 1 mnd kan det bli bedre, etter fullgått kur. Vi har vært igjennom 4 IVF og jeg har i høst vært totalt nedbrutt og lei alt sammen. Nå har vi fått vite at mannens sæd ved IVF ikke var brukbar på det tidspunkt, da den viste 0 progressiv motile spermeier!! De som ble brukt ved ICSI ville alikevel ikke klare å utvikle seg til noe. Fy søren - Hva tenker legene? Vet de ikke slik? Tenk alt vi kunne vært foruten av forsøk, sorg, venting, store utgifter hvis bare de h....legene ved klinikkene kunne henvist oss til Androlog med en gang de ser slike resultater! I stedet har de tenkt at, pytt, pytt - vi prøver med IVF. De har til og med kalt prøven hans for normal!!! Åh, jeg blir så forbannet! HVIS jeg blir gravid nå - om en stund, eller litt lenger - Gjett hvem som får vann på mølla! Da skal jeg ikke ha gått igjennom alt dette for ingenting.... Nå er det mest sinne som kommer frem i meg, mens en liten tanke i bakhodet sier: Kanskje vi kan klare set selv da?...Orker ikke ha forhåpninger, men Purvis har vært den eneste hittil som har kunnet sette fingeren på problemet vårt.... Åh, deilig å få ut frustrasjonen.Føler meg så herjet med nå. God helg alle sammen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10743978-n%C3%A5-vet-jeg-ikke-om-jeg-skal-le-eller-gr%C3%A5te/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
♣ Christiane ♣ Skrevet 26. oktober 2007 #2 Del Skrevet 26. oktober 2007 Helt utrolig at det går an å være så lite interessert i å finne ut av ting før dere settes rett på IVF. Min mann har selv vært hos Purvis på eget initiativ, før jeg begynte min utredning. Oss kunne han ikke hjelpe, men fikk ihverfall utelukket alle muligheter før vi gikk over til icsi. Nå håper jeg virkelig at du får det til på egenhånd etter en stund, så du kan sende graviditetstesten din i posten til legen din på klinikken, hehe Full forståelse for all frustrasjon over at du kanskje kunne unngått hele denne mølla her, men håper du klarer å fokusere på dine nye muligheter istedet, for nå ser det temmelig lyst ut spør du meg. God helg, kos deg med mannen. Hvem vet. ? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10743978-n%C3%A5-vet-jeg-ikke-om-jeg-skal-le-eller-gr%C3%A5te/#findComment-10744060 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinna*med nytt barn i juli!* Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 29. oktober 2007 Takk Christiane. Akkurat nå føler jeg meg temmelig tygd på og spyttet ut.....Purvis nevnte at dette er typisk Norge. Man går som regel ut i fra at det er kvinnen det er noe feil med - Er feilen mannens, er ikke det så nøye. Alt løser seg med IVF, liksom. Send dem dit. I vårt tilfelle var sæcellene ikke engang brukbare for ICSI! Men det kunne løses med noe så enkelt som en antibiotika kur!! Skal prøve å se fremover nå - ikke bakover..... Var mannen din ok? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10743978-n%C3%A5-vet-jeg-ikke-om-jeg-skal-le-eller-gr%C3%A5te/#findComment-10764978 Del på andre sider Flere delingsvalg…
♣ Christiane ♣ Skrevet 29. oktober 2007 #4 Del Skrevet 29. oktober 2007 Hei Min mann har veldig få sædceller, , de har ihvertfall utelukket infeksjon og kromosom/hormonfeil. Han ble satt på en kur med pregnyl og noen anet for å se om produksjonen tok seg opp men det fungerte ikke. Skal sies at min mann ble født 2 mnd for tidlig og at legene glemte å trekke en sten ned i pungen( det hender de ligger igjen oppe i lysken på for tidlig fødte barn og det er rutine og fikse det med en gang.) så han har i utgangspunktet kun en sten som produserer sædceller. Den andre fikk seg nok en smell i 10 års alderen da han ramlet ned fra noe og måtte sy noen sting i den andre, skikkelig uheldig stakkar. Men så lenge det er noen igjen så kan de brukes på icsi, de få som lever ser bra ut, men vi har ikke håp om å klare det på egenhånd. Er forøvrig enig i at det norske helsevesenet ikke akkurat er kreative når det gjelder å finne ut av ting, de behandler folk som roboter og setter alle på samme A4 behandling. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10743978-n%C3%A5-vet-jeg-ikke-om-jeg-skal-le-eller-gr%C3%A5te/#findComment-10765100 Del på andre sider Flere delingsvalg…
venter7 Skrevet 29. oktober 2007 #5 Del Skrevet 29. oktober 2007 Hei! Må bare si meg enig i at det norske helsevesenet bruker A4-modeller i behandling!!! Jeg har akkurat mislyktes i et IVF-forsøk og er litt sint og bitter. Men føler at vi har blitt behandlet som om vi var på et samlebånd der alle skal behandles likt. Savner bedre informasjon og bedre utredning. Alt har hele tiden vært så uvisst.....og nå sitter jeg igjen med en følelse av at dette kanskje kunne vært vellykket hvis de hadde visst noe mer om årsaken til at vi ikke blir gravide. Og tatt seg bryet med et noe mer individuelt opplegg. Men det er jo sikkert mangel på penger og ressurser i det offentlige...er nok derfor det er slik. Men kjipt allikevel!! Skjønner godt at du er frustrert over den behandlingen dere har opplevd!! Det burde ikke være mulig å få til noe slikt! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10743978-n%C3%A5-vet-jeg-ikke-om-jeg-skal-le-eller-gr%C3%A5te/#findComment-10765799 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå