Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2007 #1 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg er danseinstruktør og jeg lever av dans. Jeg vet det ikke er noe i mot å danse når man er gravid det er ikke det. Men jeg har mistet livsgnisten helt. Er i uke 7. Var på tidlig UL for noen dager siden og det var ingen hjerteslag eller noe, dessuten var det mindre enn antatt. Jeg er kvalm og ikke opplagt i det hele tatt, har et anspent forhold til kjæresten min, og står i ferd med å oppnå mitt livst største suksess når det gjelder dansingen. Jeg er egentlig i mot abort, og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Å få et barn blir kaos i livet mitt, jeg vil ikke klare å leve det samme livet lengre, å stå på slik som jeg har gjort mht dansingen og alt annet. Jeg har allerede mistet livsgnisten og hater musikk (noe jeg vet at jeg egentlig ikke gjør).... Det går ikke an å være gravid å fortsette i sin jobb som danseinstruktør fullt ut, jeg klarer det i alle fall ikke. Kroppen forandrer seg dessuten, og man er mye trettere enn før........ Noen som føler det slik, og hva synes dere? Flere synspunkter...
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2007 #2 Skrevet 27. oktober 2007 Kjære deg, klart du kan fortsette som danseinstruktør selvom du er gravid! Jeg kroppen din vil forandre seg, du vil bli tettere og tyngere. Det er ikke sikkert du kan vise like mye som før, men da får du endre taktikk, det går helt fin. Har ikke holdt på med dans, men har hatt gravide trenere i andre sporter uten noe som helst problem. Men det du må ta stilling til er om du er moden nok til å få et barn. Om du/dere er i en livssituasjon der dere ønsker barn etc. Tenk også på hva slags konsekvenser det vil ha å utføre en abort...
Icedancer Skrevet 31. oktober 2007 #3 Skrevet 31. oktober 2007 Hei! Det jeg tenker er at alle tankene og bekymringene som surrer i hodet ditt akurat nå i forhold til fremtiden og karriæren som danser er like mye skyld i de negative følelsene dine som selve graviditeten. Kanskje det kan være greit å diskutere det med legen din, eller en nær venn som ikke er redd for å si sin mening. Når det gjelder dans og graviditet så er det ingen ting i veien for å fortsette å danse viss bare formen din tilsier det. Men føler du deg elendig og mangler energi og lyst til å danse så er det jo ikke så lett. Selv danset jeg klassisk ballett til jeg var 8 fullgåtte måneder og fødte i uke 38. Det fantes ikke problematisk viss jeg bare fulgte kroppens signaler om hva som var ok og ikke. Etter hvert som magen ble større måtte jeg selvsagt begrense meg når det gjalt de mest avanserte hoppene. Men grunnen til at jeg kunne holde det gående så lenge var jo at jeg omtrent ikke hadde symptomer på graviditeten annet enn at magen etter hvert vokste. Det du nevner om tretthet er jo sant, man kan i perioder bli veldig trett. Men jeg opplevde det slik at om jeg satte meg ned og syntes synd på meg selv fordi jeg ikke orket noe, så orket jeg bare enda mindre. Etter dansetimer følte jeg heller at energinivået var noen hakk høyere enn om jeg lot det være. Og jeg tror at som danse har man veldig gode forusetninger for å få et bra svangerskap. Man har muskler på de ette plassene (mage, rygg og bein) man har som regel god kontroll på kroppen sin, og kjenner hva man behersker. Og ikke minst under fødselen er god bevegelse i bekkenet en stor fordel. Du må selvsagt vurdere dette opp mot livssituasjonen din ellers, men selve dansen burde ikke være en stor hindring. Håper det går bra med deg samme hva du velger å gjøre:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå