Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nettopp fått svar på sædprøven, og det ser ikke særlig bra ut.

Antall: 15 mill/ml

Lett nedsatt bevegelighet

Ingen med normal form/utseende

Det var også påvist mange leukocytter

Er det noen av dere som vet om dette kan fikses? Er det en sammenheng mellom leukocytter og nedsatt sædkvalitet? Eventuelt er det noen som har en anelse om hvor veien går videre for vår del? Neste time hos gynekologen er så innmari lenge til...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei, sambo hadde bare 8 mill på første også ble det 16mill, så nå er vi posetive, dårlig svømming, men det skal gå alikevel, men leukocytter

har jeg ikke hørt om...

Skrevet

Leukocytter?? Kan han ha en form for betennelse??

Det har jo vært mye snakk om en dr. Purvis her inne. Han skal jo være innmari god på og hjelpe gutter med dårlige sædprøver. Om du søker på navnet hans her inne, evt ellers på nettet, så vil du finne mer ut om han.

Håper det ordner seg for dere!! Det er fryktelig mye venting i dette gamet dessverre...

Skrevet

Vi er ikke så bekymret for antallet, men må helt ærlig innrømme at ingen sædceller med normalt utseende var et hardt slag...

Skrevet

Er godt mulig det er en sammenheng mellom utseende/kvaliteten, og det at det er funnet leucocytter i prøven...

Skrevet

Vet du hva som kan gjøres for å bli kvitt desse leucocyttene før neste prøve? Er det snakk om antibiotika? Noen som hva som er årsaken til en eventuell betennelse? (Betennelser knyttet til kjønnssykdommer kan vi allerede utelukke)

Skrevet

Kan godt hende at han blir satt på en antibiotikakur, om det er betennelse han har.

Om du synes ting tar fryktelig lang tid, så oppsøk gynekolog privat, evt ta kontakt med dr. Purvis.

I ettermiddag kommer det sikkert flere inn på forumet, og da er det sikkert noen som har erfaringer og dele med deg:o)

Skrevet

Mannen min ble akutt lei av å sitte her alene med alle spørsmålene, så han ringte like godt gynekologen nå. Gynekologen var dessverre ikke særlig velvillig i telefonen, leucocutter og "murring" i pungen ble avvist glatt. Beskjeden var kort og godt: Snakkes om 14 dager, da tar vi en prat om prøverør-alternativet. Jeg er for så vidt innstilt på prøverørsmetoden, men må innrømme at jeg blir litt oppgitt over å bli avfeid på den måten.

Skrevet

Hmpfr!!! Enkelte viser ikke særlig stor forståelse, nei...I en sånn situasjon, så vil man gjerne ha svar NÅ!!! Og aller helst i går..., og skarve 14 dager virker plutselig som 14 ÅR. Vet hvordan det der er...

Denne karusellen er jammen ikke for pyser, og man må ha en uendelig porsjon tålmodighet. Det har jeg hvertfall lært så langt...Dessverre!

Skrevet

Leukocytter er betennelsesceller, og tyder gjerne på en aktiv infeksjon hos mannen din. Dette kan føre til redusert bevegelighet og ikke-normalt utseende på sædcellene.

Hvis dette er eneste "feilen" til mannen din (ikke at det ikke nok altså men!!) så kan en antibiotikakur hjelpe, og det er slett ikke sikkert dere må gjennom prøverør i det hele tatt!

Rart han ikke har fått beskjed om antibiotikakur når prøva var analysert.

Det kan være et godt håp for dere, men jeg har all mulig ensorm forståelse for at dere blir fortvila over ikke å få svar, blir bedt om å vente 14 dager osv. Prøv å få snakket med en lege, jo før han kan starte med antibiotikabehandling, jo bedre er det jo!!

Lykke lykke til!!!!!

Skrevet

Min hadde kun 1mill, og lite volum,

men kvaliteten på de han har er normal...

Dere skal kanskje ta icsi dere da ?

Skrevet

Ja, det var icsi gynekologen nevnte per telefon.

Jeg sitter fortsatt og er mer eller mindre rasende over at ingen tar de betennelsescellene på alvor. Vi blir bare mer og mer sikre på at her må vi ha en vurdering fra annet hold i tillegg til gynekologen vi går hos nå. I utgangspunktet trodde vi at siden gynekologen er privat og har godt rykte, så ville vi bli tatt på alvor, men vi sitter begge igjen med inntrykket om at mange saker er gjort i all hast.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...