Gå til innhold

expat.. gidder du se her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en sønn på 6 uker.. jeg fullamma de første 2 ukene.. så gjorde jeg den tabben å venne han til flaske fordi jeg hadde så vonde bryster.. så da var det kun flaske han ville ha.. men jeg pumpa meg hver 3 time sånn at han får min melk.. men så fikk jeg tette melkekjertler og nå har jeg nesten mista melka mi.. jeg klarte å pumpe ca.200-260 ml hver gang før. men nå får jeg bare 80ml..

jeg pumper meg fremdeles hver 3.time ca,. men ingen forandring.. er nå 1 uke siden melkekjertlene løste seg opp!!

Hva kan jeg gjøre for å få opp produksjonen...??

Jeg prøver å legge han til brystet hver eneste dag.. men blir bare skriking og styr.. så jeg ender opp med å varme opp en flaske til han hver gang.. kanskje jeg burde være litt mer konsekvent å prøve hardere?? Noen andre hjelpemidler for å få opp produksjonen? eller skal jeg bare fortsette å pumpe??

tuuuuusen takk for svar!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke Expat, men svarer likevel, siden jeg opplevet det samme da datteren min var ca 2 uker,. Fikk en kraftig brystbetennelse og måtte pumpe en ofte i ca en uke for å bli kvitt klumper etc. Det ble til at jeg ga snuppe flaske med utpumpet mm noen ganger for det stemte jo ikke alltid med henne måltider denne pumpingen. HUn ble på et tidspunkt rasende på puppen, og jeg kuttet ut fleske, og gikk over til å gi henne mm med sprøyte i munnviken mens hun lå til brystet istedet for bare flaske. Helt i begynnelsen fikk hun da litt mm på flaske først, så ikke hun var for sulten når jeg skulle gi henne fra brystet. Det løste seg egentlig ganske greit. Nå får hun flaske med utpumpet mm om kvelden, og da bruker jeg Avent sin smokk med bare ett hull, hun må jobbe litt med den, ikke noe problem å kombinere nå.

Poduksjonen var laber en liten stund, men jeg drakk ammete og clausthaler og pumpet hver 2. time på dag og hver 3 time på natt til jeg var fornøyd med produksjonen. Har hatt tette melkeganger noen ganger etterpå, som har gjort at jeg måtte pumpe en del igjen, men da sank ikke produksjonen på samme måte, tvert i mot!!!!! Nå renner det over her :) Håper dette kan være til hjelp!!!!!

Prøv å gi nan med hjelpebryst evenetuelt med sprøyte som jeg gjorde, det fungerer det!!! Da ligger baby til brystet og brystet blir stimulert, og baby får i seg mat, og ¨tror¨det er puppen det kommer fra!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...