Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Regner med det ikke er meningen man skal legge seg i senga og bli der i 14 dager :) Hehe... Men prøver dere slappe av mest mulig? Ikke stresse? Ikke løfte tungt? Spise sunt og næringsrikt? Få i dere nok mat?

Noen som blir sykmeldt i rugeperioden? Eller tar dere egenmeldninger på de dagene dere føler for??

Masse spørsmål her, men er bare nysgjerrig :)

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg valgte og ta ut ferie den første rugeuka. Den andre, som vi nå er inne i, prøvde jeg meg på jobb en dag, men det var ikke noe stor suksess. Trøtt og kvalm, og ikke i form, så jeg valgte da og ta ut egenmld ett par dager. Hadde formen vært god, hadde jeg gått på jobb. Bare passet på og stresse minst mulig, og ikke løfte tungt.

Ellers så slapper jeg mest mulig av. Leser en god bok, og gjør husarbeid. Ligger ikke i sengen i 14 dager, nei, da hadde jeg blitt gal:o))

Godt og komme seg ut og gå litt, og få litt frisk luft, men pass på og holde deg varm og god.

Det viktigste er vel bare og gjøre det en føler for.

Ifølge legen min ved klinikken var det bare for meg og leve som normalt, men holde meg unna jogging og aerobic de første 5 dagene etter innsettingen.

Skrevet

også er det jo greit å unngå sånne ting man kan angre på og få dårlig samvittighet av, hvis det skulle bli mislykket da....

det sa sukepleieren i pors... smart!!!

Skrevet

I mine 2 første førsøk var jeg sykemld men siste jobbet jeg.. men ingen spire ennå :o(

Men det er viktig og gå rolig turer og kose seg.. mange som jobber og lykkes... noen må ikke jobbe for å lykkes.. kommer sikkert veldig an på type jobb og hva man føler for..

Jeg ønsker deg masse lykke til videre, og krysser alt for deg jeg :o))

Skrevet

Helt enig *2*vil*bli*3*!! Dette har jeg også vært veldig opptatt av:o))) Et godt råd som jeg fikk fra en her inne:o))

Annonse

Skrevet

Hei på dere, da kan jeg jo bidra litt mener jeg iom at jeg sitter her på rugedag 10.

Hvis formen er bra etter innsetting, og du ikke har vondt eller fått beskjed om å ta det med ro pga overstimulering el så kan du gjøre som normalt, bortsett fra å trene og å stresse.

Du trenger blodgjennomstrømning så det er bare å gå seg en tur og å røre på seg generelt, behøver ikke ligge på sofaen i 2 uker.

Mange får beskjed om å unnga sex og bading pga infeksjonsfare( dette gjelder ikke på fryseforsøk)

Anbefaler å finne på masse hyggelige ting som du liker og som får tiden til å gå.

Blir du stresset av tanken på å jobbe i rugetiden, så sykemelder du deg, syns du tiden går fortere når du er på jobb så jobber du istedet.

Gjør det som føles best for din psyke, og vær så ego som du bare vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...