Gå til innhold

Blødning, men alt ok med fosteret


andya

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg blødde litt forrige uke, og var heldig og fikk en ul. Der så vi et friskt foster og bankende hjerte. Vi fant ut at jeg var 7 uker på vei. Det legen sa var at jeg hadde en blodansamling i livmoren, og at det var her blodet kom fra. Nå har jeg blitt sittende og tenke på denne blodansamlingen, og hva den kan komme av? Legen kunne ikke svare meg på dette. Er det noen som har opplevd noe lignende? Må denne blodansamlingen komme ut, eller kan den absorberes innad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. For det første vil jeg si at jeg håper alt går bra med svanegrskapet dit, noe det helt sikkert gjør:) Jeg er i akkuratt samme situasjon nå, og har blitt sykmeldt av legen og fått beskjed om å holde meg mest mulig i ro.. er i ca samme uke som deg, og hos meg banker også hjertet og alt var bra på ultralyd, så vi ber og håper om at alt skal gå bra videre også... Beklager at jeg ikke kunne svare på spørsmålene dine, lurer faktisk på det samme selv..

Mange lykkeønskninger fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Takk for det, jeg håper og tror også at alt kommer til å gå bra. Lykke til til deg også!

 

Kanskje noen andre vet noe om det vi lurer på....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg er i samme situasjon som deg, på en måte iallefall.

Jeg er 8 uker på vei ca(?) og har blitt gravid ved hjelp av prøverør.

Jeg blør og blør og blør... har vært til ul 2 ganger pga dette og begge gangene har jeg fått beskjed om at alt er ok med micro. Men det er jo ikke så lett å tro når jeg har vondt og blør så å si i ett.

Men på ul kunne vi se blødningen se hvordan det pumpet ut blod.

Vet jo ikke om det er bare der blodet kommer fra eller om det er no galt.

 

Men jeg har ikke svaret på det du spør om, men jeg ville tro at det kommer ut, litt og litt. Men vet ikke altså..

 

Og det kan jo komme av et dårlig blodkar, som det gitt hull på... feks.

 

Vi får krysse fingrene og håpe på det beste for mor og barn.

 

Lykke til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

 

Jeg har hatt det som deg flere ganger i dette svangerskapet og i mine to forrige svangerskap. Først i dag fikk jeg vite hva det kommer av. Ting tat tid, sier jeg bare!!!!!

Det jeg har er noe som heter EKTOPI. Jeg blør fra livmorhalsen. ALT er bra med spiren. Den sprellet som bare det. Et fantastisk syn, midt oppi alle bekymringene. Er 12+2 i dag.

 

Fant denne lille forklaringen på en nettside:

 

EKTOPI: Det betyr at den innvendige livmorhalsslimhinne har vokst ut på overflaten av livmorhalsen. Slik slimhinne er blodrik med tynn overflate, og det blir derfor meget lett blødning ved samleie eller annen gnissing.

 

Noen kaller det også et "sår" på livmorhalsen.

Jeg har også faktisk tendens til å få blodig utflod når jeg må nr.2.

 

Håper det var noe til hjelp. Men neste gang du er til sjekk.............spør om det kan være ektopi på livmorhalsen.

 

Lykke til videre i svangerskapet.

 

Klem :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine innspill! Det er godt å høre at andre har/har hatt lignende opplevelser.

 

Jeg fikk beskjed om at det slett ikke trenger å være farlig, så da er det vel bare å slå seg til ro med at kroppen er et fantastisk rart maskineri.

 

Lykke til videre til dere også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...