Gå til innhold

Blir mest sannsynlig sykmeldt i dag! Gruer meg til å ringe arbeidsgiver og gi beskjed:(


ida<3adrian<3

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen;)

 

Er i uke 28 nå, har vert ganske plaget med kraftige kynnere og svimmelhet. Skal til legen nå snart, og gruer meg skikkelig. Har jobbet i jobben snart 2 mnd nå, og er vikar, så jeg føler at det er ganske sleipt og sykmelde seg nå.... Sjefen min følger ingen lover eller regler , og jeg er veldig redd for og ringe og fortelle han at jeg blir sykmeldt.:( Er det flere som har det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Hei.

 

Det er overhodet ikke sleipt av deg å sykmelde deg - det høres ut som du skulle gjort det for en stund siden! Skjønner at det er kjipt i forhold til ny jobb, og det at du er vikar - men du har da likevel rettigheter!

 

Du skriver at sjefen din ikke følger reglene; hvordan da? Er han grei/fair mot dere ansatte, eller møter dere liten forståelse hvis ting ikke går hans vei? Jeg hadde også trøbbel med (deler av) ledelsen, de behandlet meg ikke bra, og det var krisestemning i lufta da jeg fortalte at jeg var gravid. Har pratet med dem i ettertid og sagt at jeg syns det hele ble taklet dårlig, og har fått unnskyldning av sjefen min. I min situasjon var problemet det at ledelsen så mørkt på å finne vikar for meg (har et ganske spesielt yrke, fagfolk vokser ikke på trær).

 

Jeg hadde selv tungt for å sykmelde meg, men skjønte at det var ingen vei utenom. Ikke spesielt artig når man startet i jobben i august, føltes litt tidlig å begynne å kaste inn håndkleet i etter et par måneder....så jeg har det nok litt sånn som du. Ikke trivelig!

 

Jobber du i privat eller offentlig sektor?

 

Ønsker deg masse lykke til. Ta vare på deg selv og den lille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...