Gå til innhold

hva skjer? Noen som kan hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk min andre gutt for 5 uker siden. Ammingen har gått bra fra første dag og melk har jeg hatt nok av.

På mandag denne uken fikk jeg pluselig vondt i hø bryst. Det var ømt og jeg følte det var sprengt. Etter lillemann hadde spist prøvde jeg å pumpe brystet men fikk ikke ut noenting. Ikke en dråpe. Brystet var ikke hardt eller klumpete bare veldigt ømt. Dagen etter, alltså på tirsdagen var jeg slakk, vondt i hode og verket i kroppen og hadde vondt i brystet. Prøvde pumpe men ingenting kom ut.

Jeg la gutten til brystet ofte og utover kvelden lettet smertene og jeg følte meg bedre. Såg da at jeg var litt rød oppe på brystene og de partiene som var røde var ømme.

Nå har jeg ikke vondt i brystet og er ikke rød men det verker som om gutten ikke får ut melk. Han spiser en liten stund og så begynner han å bli urolig, drar og sliter og til slutt griner han. Jeg må da legge ham til det andre brystet. Holder jeg på miste melken? Kan jeg få mer melk i brystet igjen? Blir litt bekymret.

Noen som vet noe om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som du har hatt en ikke-bakteriell brystbetennelse, hvilket betyr at du har vært flink og fått alt ut uten å få en bakteriell betennelse. Det var de gode nyhetene. Det dumme er at den kraftige sprengen reduserte produksjonen på det brystet, og dette må økes opp igjen. Det tar litt tid, så ha tolmodighet og ØK alt du kan!

Skrevet

Ok. Tusen, tusen takk for svar. Jeg får jobbe på. Tror du det er nok at han spiser hver3 time eller må jeg pumpe innimellom også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...