Gå til innhold

Til dere med barn fra før....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Andre som får ekstremt dårlig tålmodighet med barna sine nå? Jeg er så sliten og da blir tålmodigheten lik null...får så dårlig samvittighet og føler meg selvsagt som verdens verste mamma. Noen i samme båt? Og hva gjør dere for å prøve å jobbe med denne tålmodigheten? Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet hvordan du har det. Jeg slet med veldig trøtthet i mitt andre svangerskap, noe som gikk ut over min største gullgutt. Heldigvis hadde han en kjempeflink pappa og andre slektninger som prøvde å kompensere. Men det jeg virkelig har nattsvart samvittighet for er så sint jeg var etter fødselen, da jeg stuptrøtt skulle ha både trasse gutten og babyen hjemme. Heldigvis går det bedre nå. Men jeg kjenner stikk mange ganger og lurer på om jeg har gitt storebror varige men.. :( Virker heldigvis ikke sånn, og prøver hver dag å gjøre opp for de første mnd hjemme. Får jeg flere så skal jeg ikke være redd for å gi beskjed om at jeg den første tiden etter fødselen trenger hjelp fra andre (og at pappaen ikke får lov å jobbe døgnet rundt akkuratt da), sånn at jeg ikke risikerer å gjøre samme tabben nok en gang. Håper du har venner eller slektninger som avogtil kan ta barnet med på noe kjekt. Kanskje andre kan ta legging etc (ofte var det et av hovedproblemene) av og til, sånn at du kan bygge opp tålmodigheten til neste dag :)

Ellers så hjelper det faktisk også å snakke med barna sine, og si unnskyld og si at du er trøttere nå enn til vanlig, og at det ikke er deres feil. For ofte vil jo barna tro at det er de som er problemet, når det i virkeligheten er vi som er....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oh, jeg skjønner deg sååå godt. har en datter på 3 og hun er så snill men jeg er så sliten og humørsyk at det selvfølgelig også gå ut over henne. føler meg dårlig men har en pappa som gjøre mye ting med hun nå. jeg virkelig håper at det gi seg snart. er bare uke 10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra å høre at det ikke er bare meg.............uff huff. Har heldigvis verdens beste mann og pappa. Er heldig sånn sett, men allikevel er jeg sånn!! Jaja...Hun er bare 19 mnd da så er ikke så lett å si unnskyld, men jeg prøver å forklare for det. Hun skjønner det meste nå tror jeg. Det er ved sånne anledninger man begynner å lure på om man orker og klarer å ha flere barn, men jeg vet jo at man får tilbake overskuddet selv om det ikke føles sånn nå. Takk takk for svarene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er selv mye trett, og derav liten tålmodighet for filleting...

Er mye alene med 3 unger og venter nå nr 4.

Mannen jobber på supplybåt og er da 1 mnd borte :(:(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kjenner meg godt igjen i dine erfaringer. Jeg er 8 uker på vei og føler meg kjempetrett hele tiden og får litt lite overskudd til 2 åringen, hver gang jeg kjenner tålmodigheten min sprekker, prøver jeg å bare fjerne meg fra situasjonen for å unngå å rope og skrike til barnet. prøver også å sette meg ned å se ting i hennes øyne. Vi voksne er veldig store oog mektige i barnas øyne og jeg gjør alt for å ikke la noe gå utover barnet. Det er kun dårlig samvittighet, skyldfølelse og et barn som er veldig lei seg. Alt av mine overskudd går til barnet og husarbeidet er sisteprioritert akkurat nå:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg var redd dette ville bli et problem her og, har to små fra før, pluss at jeg jobber som dagmamma og har til tider to barn ekstra om dagen, men det går merkelig bra, det som får minst oppmerkosomhet og tålmodighet er mannen min.. mende t går seg snart til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...